Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Fredag

Av Ewa - 28 oktober 2011 16:02

Jag bloggade inte igår, så då får jag väl ta det idag i stället: det var Internationella Nalledagen igår den 27 oktober! Årets goaste dag!


Idag steg jag upp klockan 8 för att ta 9.02-tåget till Centralen och sedan t-banan till Östermalmstorg och så en kort promenad till Rosies salong. Jag är nöjd med klippningen och det var helt rätt beslut att klippa av allt än en gång, men det var jobbigt att vara social......

 


Igår fick jag ett sms om att träningsbyxorna från Ellos (som jag returnerade för att byta till större storlek) fanns att hämta i Salem. I onsdax beställde jag för första gången från en sida som säljer hårvårdsprodukter, Lyko . Jag beställde Kerastase schampo för ömtålig hårbotten och D:fi vax. Det paketet kom redan idag, så efter att ha ätit litet lunch och druckit den sedvanliga kannan med te (egentligen inte en hel kannan utan 3-4 muminmuggar), så gav jag mig av till Salem för att hämta ut båda försändelserna. Det tog 20 minuter dit och 40 minuter hem då jag tog ut svängarna lite. Det var skönt fast det var tungt och fast knäna protesterade lite. Byxorna kommer jag att behålla den här gången för nu sitter de som de ska. Kerastase-schampot kommer jag att använda i stället för det System 4-schampot som jag köpte för ett tag sedan. System 4-schampot hjälper mot klådan, men håret blir torrt och tråkigt. Det verkar inte finnas ett schampo som fixar hårbottenproblem på samma gång som det tar hand om själva håret.

 


Jag såg en kändis idag! Prima ballerina Anneli Alhanko. Det är lite lustigt att jag såg henne just idag för det är inte många dagar sedan jag läste en artikel på DN.se som handlade om hur svårt det är att få arbete som just dansare och vilket slit det innebär. Anneli Alhanko är 50 plus nu och har gått i pension, men hon driver en dansskola i Stockholm. Jag tror att jag har sett henne dansa för många år sedan i baletten "Manon". Jag älskar klassisk balett!

 


Till slut bestämde jag mig för att "En ren skandal" inte var tillräckligt intressant och om sanningen ska fram, så förstod jag inte så mycket av den. Nu läser jag "Darling Jim" i stället och den förstår jag och den är bra.

 Fridens.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards