Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Fredag

Av Ewa - 21 oktober 2011 16:08

Skulle ha åkt till SATS, men jag orkade inte med tanken att klä på mig och släpa på träningsryggan och trängas med kreti och pleti på tåget. Jag kröp ned i sängen igen och sov i omgångar till halv 12 då jag steg upp under protest. Vi behöver köpa en ny bädmadrass. Den vi har är ca 12 år gammal och numera får jag ont i t.ex höften när jag ligger länge på sidan och det är oftast på sidan jag sover.


Efter lunchen slog ångesten till när jag inte visste hur jag skulle få resten av dagen att gå, så i brist på annat gick jag en 60-minuters promenad; samma runda som igår men åt andra hållet. Vädret var strålande och det kändes bättre idag. Jag hade mina knyt-MBT och de är faktiskt skönare att gå länge i än de med blixtlås. Knäna känns inte av idag.


Jag har ratat 3 böcker på raken: "Oskuldens tid", "Mrs Dalloway" och "Huset vid moskén". De 2 första var så omständigt skrivna att jag inte orkade med dem koncentrationsmässigt; alldeles för långa meningar och avvikelser. Den tredje boken var helt enkelt inte tillräckligt intressant. I stället läser jag en Konsum-inhandlad bok som heter "Konsten att tala med en änkling" och den är bra, riktigt rolig ibland.


Fridens.    

 
 
Gröngöling

Gröngöling

21 oktober 2011 17:37

Du har ju gått många promenader i veckan så då är det jobbigare att styrketräna också, på det.
Oskuldens tid har jag sett som film, jättebra, den kan jag rekommendera. Med Michelle Pfeiffer och Daniel Day Lewis. Har läst en Henry James, Portrait of a Lady, men en annan som jag försökte läsa, The Ambassadors, var så svår att jag fick ge upp. Jag förstod den inte, förstod inte meningarna ens. Virginia Woolf har jag vågat mig på en gång men orkade inte. Svåra böcker du valde.

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

23 oktober 2011 14:57

Jag har oxå sett filmen, men minns inget av den.

Böckerna var nog en aning för svåra för mig och tyvärr, tycker jag att det gäller för många sk. klassiker. Det är synd!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards