Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Nackdelen med att ta för givet

Av Ewa - 12 oktober 2011 12:23

När jag fick brevet om dagens tid hos Af, så fanns naturligtvis en besöksadress med, men eftersom jag har varit hos Af i Tumba förut (för fleeeera år sedan), så tog jag för givet att det låg kvar på samma ställe, att det var samma adress. Det gör detinte. När jag kom fram och såg adressen på en skylt insåg jag att det inte alls var samma adress som angetts i brevet. Vad skulle jag göra? Den här tiden hos Af var den sista möjligheten jag hade att bli inskriven innan min ersättning går ut om 3 veckor. Absolut sista chansen. På mobilen såg jag att jag hade missat ett samtal från min FK-handläggare, så jag ringde upp henne för att be om hjälp att hitta rätt. Hon hade tagit sig dit med bil och hade svårt att förklara hur jag skulle ta mig dit promenerandes. Jag var tvungen att fråga en herre och han pekade åt norr; "Följ den vägen." Jag började gå åt det hållet och jag kände mig något stressad. FK-handläggaren hade sagt att hon och Af-människan skulle vänta 10 minuter. Jag gick och gick och gick, men jag fick aldrig syn på den stora parkeringen som jag fått rådet att hålla utkik efter. Jag ringde FK-handläggaren en gång till och frågade vad f-n jag skulle göra. Jag fortsatte att gå under tiden. Jag frågade en kille om jag var på rätt väg och det var jag tydligen och till slut kom den stora parkeringen inom synhåll och när jag väl hade kommit fram helt och hållet, så var jag 20 minuter försenad. Fy, tusan vad jag skämdes! Jag var gråtfärdig och bad om ursäkt flera gånger. Jag var inte mottaglig efter det och jag förstod inte mycket av vad Af-människan sade, men fick med mig lite lektyr som jag väl får läsa en annan dag när jag mår bättre. Jag tror att jag har kontentan klar för mig:  när min ersättning går ut, så har jag 3 månaders sk. karenstid (karens innan jag kan ansöka om sjukpenning igen och då förutsatt att jag inte får permanent ersättning) då jag måste vara inskriven hos Af för att kunna bibehålla min SGI och det är av den anledningen som jag har gått med i a-kassan igen. Under dessa 3 månader ska min arbetsförmåga fastställas och enligt Af-människan kommer inte kraven på mig att vara höga. Det handlar om att ta reda på hur mycket jag orkar och eftersom jag inte orkar speciellt mycket, så blir kraven därefter och som exempel nämnde hon att om jag känner att jag t.ex inte orkar komma till ett bokat möte med henne, så behöver jag bara ringa eller mäjla, så går det att ta på telefon. Nästa möte kommer att bli om en dryg månad. När jag promenerade tillbaka till Tumba station, så tog det knappt 15 minuter och sträckan var ganska rak vilket den brukar vara när man inte behöver irra. Nu vet jag det till nästa gång.


Vädret är makalöst! Himlen är smärtsamt blå, solen brakar på och höstfärgerna sprakar allt kraftigare. Frosten låg kvar när jag gick hemifrån vid 9-tiden. Jag hade tänkt hinna med att promenera efter dagens möte, men den oturliga inledningen tog alla krafter för mig, så när jag kom hem gjorde jag i stället en kanna te, tittade på "Lark Rise to Candelford" och lackade naglarna i stället. Jag skulle hellre ha promenerat........ Om vädret håller i sig till i morgon, så kanske jag orkar med det då i stället trots att jag har burstädning på eftermiddagen.


O-fridens.



 
 
Åsa

Åsa

12 oktober 2011 15:25

Som det kan bli ibland...du slipper ju iaf stå på crosstrainern idag, det blev en promenad istället i Tumba.;)

Kram på dig å tack för dina snälla ord på bloggen =)

http://poppikock.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards