Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Det är en halv timme......

Av Ewa - 28 september 2011 12:22

............sedan jag kom hem från min promenad. Det blev en kortare runda idag. 60 minuter runt sjön Flaten och i riktigt bra tempo. Bitvis var det duggregn och eftersom jag inte vågade chansa på att det inte skulle börja ösregna, så gick jag den kortare rundan. Skönt! Det är höstigt nu.


Nu är jag tvungen att erkänna mig besegrad vad gäller MBT-skor. De skor som jag fick byta mig till är svårare att gå i och de passar inte mina knän.    Min första reaktion är att ringa till MBT-butiken och be att de beställer hem ett par av den gamla hederliga sorten, men eftersom vi går mot den svalare årstiden, så tog jag fram mina MBT-kängor med knytning i stället för de har Den Rätta Sulan för mig. Det var de jag hade idag och visserligen känns de smått klumpiga med sina stela skaft, men de är skööööööööna, så skööööööööna och jag får inte ont. Jag kan köpa nya till våren i stället.

 

Jag kommer inte att skriva eller skicka mitt klagomålsbrev till dr AH. Jag har fått rådet att hålla mig väl med läkaren tills läkarutlåtandet är skrivet och ansökningen inskickad. Förra gången jag var missnöjd och anmälde läkaren till Patientnämnden, så straffade hon mig genom att skriva ett uselt läkarutlåtande som inte hjälpte mig att få permanent ersättning. Det är för djävligt att jag, som sjuk, ska behöva tänka strategiskt på det här sättet!!!     Faktum är att när jag tänker på det här på kvällen när jag ska sova, så börjar hjärtat att dunka av panik och sömnen är bara att glömma. Jag måste anstränga mig för att tänka på annat mindre hetsande.


Jag fick det senaste numret av LCHF-magasinet igår och i vanlig ordning blir jag peppad och än mer övertygad (om det nu ens är möjligt) att det är den rätta kosten för mig! Jag önskar att även Pär och Elin ville gå över för det skulle underlätta för mig och min viktminskning.

När jag promenerade, så mötte jag en dam som jag kände igen och precis när vi passerade varann, så hälsade hon på ett sätt som visade att hon kände igen mig och precis då kom på var hon hade sett mig. Det gick inte lika fort för mig. Jag fick fundera ett tag innan jag kom på att hon var en av de som arbetar på den avdelning där jag var inlagd för ect-behandlingarna. Det är så knäppt när ett ansikte tas bort från den miljö man är van att förknippa det med!


Fridens.     

 
 
margus

margus

28 september 2011 22:40

Hoppsan, har jag missat nåt här? Finns MBT-skor av mer än en sort betr. knytning och sulor?

http://margus.bloggplatsen.se

Ewa

29 september 2011 10:54

De allra nyaste har en smalare sula som kräver mer av t.ex knäna när det gäller balansen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards