Alla inlägg den 16 september 2011

Av Ewa - 16 september 2011 22:21

.............till inlägget om förståelse.


Alla är deppiga emellanåt, eller hur? Det är nog det som gör att så många tror att de vet hur det är att vara deprimerad och att det borde vara lika lätt att rycka upp sig som när det handlar om "deppighet". Ack, så fel de har..........


Fridens. 



Av Ewa - 16 september 2011 18:08

Pär tog ledigt efter lunch och jag följde med honom till Scandinavian Photo på Norr Mälarstrand för att köpa det hett efterlängtade kameraobjektivet som kostade många sköna tusenlappar och som han har suktat efter sedan i våras. Sedan åkte vi till IKEA på impuls från mig. Nu när så mycket nytt porslin är på ingång, så behöver vi fler av IKEA:s Kassett-lådor att stuva undan mindre ofta använt porslin i. Det bidde en skål i trä oxå. Sedan åt vi en tidig middag/sen lunch på Amazon och det var suveränt gott den här gången oxå. Jag åt filét mignon igen, men nästa gång kommer jag att beställa något annat. När Pär drack kaffe på maten, så drack jag varm choklad med vispad grädde. På vägen hem gjorde vi ett sista stopp hos ICA i Salem där jag hämtade ett STORT paket med mitt belöningsporslin från Bluebox. Inte nog med att porslinet är fint och av hög kvalitét, det var även en ren känsla av vällust att packa upp det! Ordentligt packat med mycket papper och bubbelplast och några delar t.ex muggarna och frukostskålarna låg i egna, otroligt läckra lådor som går att använda till mycket.


Fridens.   

Av Ewa - 16 september 2011 10:54

Om man aldrig har brutit benet, så vet man inte hur ont det gör eller hur jobbigt det är att ha gips eller hur mycket det kan klia. Det skulle ändå inte falla en in att säga åt en person med brutet ben att rycka upp sig, eller hur?


Om man aldrig har haft cancer, så vet man inte vilken sorts smärta det handlar om eller hur jobbigt det är med cellgifter eller hur det känns när håret ramlar av. Det skulle ändå inte falla en in att säga åt en cancersjuk person att rycka upp sig, eller hur?


Om man aldrig har varit deprimerad, så vet man inte hur fullkomligt förlamande det kan vara eller hur fysiskt ont det faktiskt kan göra eller hur frustrerande det är att inte ha ett slutdatum när man bör ha blivit frisk igen. Ändå faller det många in att säga åt en deprimerad att rycka upp sig, eller hur?


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards