Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Burstädning och belöning

Av Ewa - 15 september 2011 15:30

Idag orkade jag varken duscha eller klä på mig, så jag sunkar runt i pyjamasen och känner mig allmänt ofräsch och oattraktiv. Jag lyckades i alla fall städa buren eftersom det är torsdag! Pär undrade om vi inte skulle fördela om sysslorna här hemma med hänsyn till hur jag mår, men jag svarade att det inte behövs. Jag behöver ha saker att göra för att hålla Ångest & Panik i schack, men jag ber om hjälp ifall jag inte orkar.


Jag hittade min ect-belöning hos Bluebox i form av porslin från nederländska Pip Studio. Det finns (dyra) påslakan och handdukar i samma stil och av någon anledning, så kallas mönstret för "shabby chic". Jag tycker inte att det är "shabby" på något sätt! Eller betyder det att min smak oxå är "shabby"? Ett praktiskt problem uppstår i och med denna belöning: var ska allt få plats?

           


                              


 En liten dagens fundring apropå porslin: varför är vissa temuggar godare att dricka ur än andra?


Fridens.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

15 september 2011 15:58

Sickna fina!
Du har bra smak tycker jag (=jag tycker det är snyggt)
Bra hasat idag. Jag hasar jag med.
Kramar från mig

http://grongoling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards