Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Ewa - 3 augusti 2011 15:40

För att få tiden att gå. I hopp om viktminskning. För att passa på när solen skiner. För hälsans skull. För att komma upp från allt sittande. För att komma hemifrån om så bara för en timme. En promenad uppfyller alla kriterierna ovan. 60 minuter i ganska bra tempo. Ensam med musiken. Det märks att det semestras för det är väldigt tomt på folk och aktiviteter.


Nu har jag gått bl.a en kort och 2 normallånga promenader med de nyaste MBT-skorna utan att få ont i knäna. När jag var där i affären, så verkade Tony nästan lite sur över att jag var så  ******  envis. Så envis att jag inte begrep att jag förmodligen skulle komma att få ännu mer ont av de smalare, men mjukare sulorna. Jag upplever inte de som svårare att gå med utan enbart skönare och jag får inte ont.  Jag vet att jag valde rätt även om jag för korta stunder blev frestad att ta de smalare sulorna av den enda anledningen att Tony var så himla övertygad om att det inte skulle bli bra. Jag har inte alltid varit envis. Det är något som jag har tränat upp med åren och när magkänslan råder, som den gjorde i MBT-butiken, så blir jag ännu envisare.

 


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards