Alla inlägg den 27 juli 2011

Av Ewa - 27 juli 2011 16:00

Det är varmt. 25 plus. Mulet och stillastående luft. Inte mitt favoritväder.


Lillan är dålig. Igen. Hon har sina perioder om 1 eller 2 dagar när hon äter dåligt och bara sitter och burrar i buren, men hon har alltid kommit tillbaka och vi har tolkat det som att det inte är så bra för hennes mage att mumsa ludd som hon gillar att göra. Duh! Försök att förklara det för ett marsvin..... Den senaste tiden har hon dock gått ner i vikt och nu börjar det påminna om Lottas segdragna och nedåtgående spiral innan hon till slut gav upp i början av november. Idag visar hon tydliga tecken på att inte kunna använda bakbenen ordentligt utan skuttar som en kanin och sitter helst i buren. Eftersom Elin och Pär kommer att åka bort i en vecka igen, på lördag och jag inte vill vara själv med ansvaret för 5 friska och kanske 1 sjukt marsvin, så har jag bokat in oss hos Animalen på fredag förmiddag. Undersökning och eventuell avlivning. Lillan är gammal nu, 5 år och 4 månader och pallar nog inga ingrepp i räddningssyfte. Det känns inte roligt, men faktiskt nödvändigt. 



O-fridens.


PS. Den sista Harry P var den sämsta; dyster och något seg.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards