Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Ewa - 15 juni 2011 17:06

Om du tror att du är för liten för att kunna påverka,

så tillbringa en natt med en mygga......


Anita Roddick

Body Shops grundare


 

Av Ewa - 15 juni 2011 15:19

Efter att ha använt Theralen-droppar dagligen i flera år, så kändes det som en lättnad att kunna sluta med dem. Det blev inte en medicin mindre i antal eftersom jag började med Fluanxol samtidigt, med det blev i alla fall status quo. Tills idag när jag kände att jag måste krypa till korset för att få en hel natts sömn. Det var just den osammanhängande sömnen som knäckte mig när Elin var en plutt och sedan dess har jag varit väldigt känslig för att inte få sova sammanhängande eller tillräckligt; jag behöver minst 9 timmar per natt, så är det bara.


Nu har jag använt Fluxen i 2 veckor och jag har varit utan droppar i en vecka och sedan antalet droppar gick ned till noll, så har jag inte sovit en hel natt. Jag lägger mig vid midnatt, men somnar inte förrän vid 2 för att vakna av att behöva gå på toaletten vid 4. Sedan somnar jag och sover till kanske 8 när jag tar Fluxen och om jag hade orkat, så hade jag stigit upp då, men inte då. Jag somnar om och när jag vaknar vid 11, så är jag sååååå trött och så här har det varit i en vecka nu. Idag var första dagen som jag mådde skit när jag vaknade halv 12 och jag hade ingen lust att gå upp och därmed ringde varningsklockorna för mig: jag måste få sova! Därför kröp jag till korset och tog 3, endast 3 droppar vid 15-tiden. Pär säger att jag bara behöver trötta ut mig, så kan jag nog somna, men det är Cymbaltan med sina insomningssvårigheter som gör att jag inte får den sömn jag behöver.


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards