Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Ewa - 13 juni 2011 21:42

Jag är inne i en korsordsperiod och varje gång jag är inne i en sådan period, så köper jag alltid "Bra korsord", men jag brukar oxå plocka på mig andra olika korsords-tidningar för att få lite omväxling. Problemet är att jag är kräsen. Överkräsen. Som med så mycket annat....  Det kan gälla allt från hur korsordet är utformat till papperskvalitéten i själv tidningen. Min favorit är och lär förbli just "Bra korsord" för nivån på de korsorden är allt från löjligt enkla till hopplöst svåra och jag gillar tankesättet, så att säga; det finns många klurigheter t.ex "svindel" som jag satt och klurade på länge. Jag försökte med yrsel och vertigo tills jag betonade det annorlunda: "svin-del" och då blev det genast solklart att det var "tryne" de var ute efter! Jag är helt såld på den sortens klurigheter! När jag senast köpte korsordstidningar, så köpte jag, en för mig, ny som heter "39 kryss" och den var värdelös. Hopplöst papper där jag var tvungen att trycka som en dåre för att blyertsen skulle synas (vilket inte är så lyckat när jag redan har ont i tummarna) och jag gillar inte tankesättet och måttet blev rågat när jag skrev in svaret som skulle vara felstavat för att passa in - jag fick nästan krupp!!

Jag brukar lösa korsorden i DN oxå (papperstidningen). Det är länge sedan nu, men jag hittade ett stort som de alltid har på lördagar som jag ska försöka ta mig an; det är ett annat sätt att tänka jämfört med min favorittidning, men det är i alla fall kvalitét på omväxlingen och det krävs inga felstavningar!


Fridens.

 


Av Ewa - 13 juni 2011 15:58

Jag hukar mig alltid när det blir måndag den 13:e som jag tycker är 7 resor värre än fredag den 13:e för fredag är ju ändå fredag, eller hur? Det har visat sig bli en bra måndag i alla fall.


Det vete 17 om jag har sovit bättre i natt......något bättre kanske. Klockan 8 klev jag upp och frukosterade grisarna och så tog jag 2 Flux (jag kallar de så) och sov sedan till 11. Jag var trött och groggy och steg upp därför att Elin ville ha sälle, men jag kände mig lugn och tillfreds och piggnade snart till och det är jag banne mig inte bortskämd med!


Elin stack iväg med en gammal klasskompis till Rålambshovsparken för att sola och eventuellt bada (är vattnet i Mälaren ens varmt?!). Jag åt min frukostlunch och gick sedan en lång, ljuvlig promenad i ganska raskt tempo. Efteråt stretchade jag, men idag hade jag ingen ork för hantlar faktiskt; de dåliga nätterna tar ut sin tribut......


Pär är hemma från Öland om ca 1 timme. En bra måndag, så här långt!


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards