Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Ewa - 12 juni 2011 19:47

Fluanxol har 2 effekter: uppiggande och ångestdämpande. Jag har kommit på att efter 1,5 - 2 timmar sedan jag har tagit dem, så infinner sig en sorts kick och jag känner mig lugn och tillfreds (obs!! det är inge drogaktig känsla; jag vet skillnaden) vilket förmodligen är den uppiggande effekten. Av den anledningen är det bra för mig att ta den så tidigt på dagen som jag kan, så from och med i morgon ska jag ha tabletterna i sovrummet tillsammans med vatten, så att jag kan ta dem direkt jag vaknar (och innan jag hinner somna om igen.....     Läkare A sade att Fluanxol nog skulle kunna hjälpa mig att komma igång tidigare om dagarna. När jag har fått ordning på den biten, så återstår endast sömnen. Just nu är det bara 19 plusgrader, jag har bytt lakan, jag har duschat, jag har en ren pyjamas och efter x antal dåliga nätter, så borde jag kunna få sova i natt, eller hur? 


Fridens.

 

Av Ewa - 12 juni 2011 11:24

......jag blev på "En sannolik historia"!!! Jag har sträckläst Karin Alvtegens tidigare böcker; fullkomligt slukat dem och så kommer denna som jag har väntat på att den ska komma ut i pocket och så är den bara......skräp! Jag läste 111 sidor och hela tiden tänkte jag: kom igen nu, kom till saken, sätt igång nu. Det hände aldrig, så till slut insåg jag att denna bok var en besvikelse. Smärtsamt, men sant. In i hyllan med den och vad ska jag läsa nu då? 


Klockan 7 kom åskan och med den ett ösregn som dånade. Åskan tog med sig värmen och nu har vi bara 16 plusgrader och det går att andas igen! Det går att röra sig utan att bli genomsvettig! Grisarna är pigga och får bo kvar i köket idag.

  

Jag vet inte längre vilken natt i ordningen som jag nu inte har sovit bra förrän framåt morgonen och jag är alldeles groggy. Burstädning, lakansbyte och dusch står på mitt schema, så jag varken orkar eller hinner promenera idag. Uäääh...

 

Fridens.   


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards