Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Ewa - 11 juni 2011 16:51

Tillfredsställande

Diska

Städa

Elin har blivit en bra människa.

Pär och jag har hållit ihop i 21 år.

Marsvinen har ett prima liv hos oss.


Tråkigt

Sortera ekonomipapper

Rensa vinden

Att inte få vara frisk

?

  ?


Roligt

Läsa

Se film

Träna

Promenera

Djur i allmänhet, marsvin i synnerhet


Skrämmande

Tanken på skilsmässa

Tanken på att bli hemlös

Tanken på att eventuellt ställa mig utanför systemet för att slippa FK

Tanken på att någon i familjen dör

Den sittande regeringen 


Tröttande

Människor

Krig

Orättvisor

Mediciner

FK


Fridens.


PS. Notera att jag bara fick ihop 3 saker på tråkigt för jag har sällan tråkigt tack vare att jag uppskattar småsaker.    


   





Av Ewa - 11 juni 2011 16:04

Jag hade satt mig i soffans yttre hörn vid den öppna balkongdörren där det fläktade (29 plusgrader) för att läsa, men blev sittande och tittade på den tomma golvytan precis under filmhyllorna. Där skulle man kunna lägga ut en fleece-filt att ha marsvinen på, men vad kan man ha som staket? Jag ropade på Elin och vi slog våra överkokta huv'en ihop och konstruktionen blev enligt bilden nedan (klickbar):



Vi tog helt enkelt 2 av burens dörrar, deras hus som brukar stå på golvet och ingångs-broarna som brukar vara inne i buren på nätterna. Det blev hur bra som helst: en ac-bur i vardagsrummet!      Nyfikenheten vann över skrajsenheten och efter 1 timme, så hade de funnit sig så pass till rätta att de kunde ligga ned och vila. Elin och jag tillbringar dagen inne i vardagsrummet som nog är det svalaste rummet och grisarna har varit mer aktiva och det kan bero på både svalkan och att de har sällskap av oss. En lösning som passar oss allihop! I natt ska de dock få vara i sin vanliga bur och så får vi bygga upp alltihop igen i morgon om det fortsätter att vara varmt.  


Värmeproblem. Upp till 25 plusgrader klarar jag utan några större svårigheter, men nu är det olidligt. Jag sover inget vidare och jag äter inget vidare. När jag föredrar att leva på youghurt, kokt ägg och kanske varm korv, så blir magen skum efter ett tag. Idag hade den ett psyk-bryt. Lagad mat känns inte lockande och pga. att jag svettas, så blir jag sugen på salta saker. Vatten i all ära, men ibland vill jag dricka något med smak och när det är så här varmt, så brukar vi göra vår egen sommardrink som består av ananasjuice och Sprite. Döm om min oerhörda besvikelse när den inte var lika god som den brukar!      Vojne, vojne!


Svett-fridens!    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards