Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Ewa - 7 juni 2011 19:40

Efter sammanlagt 5 dagar med samma dos av Fluanxol, så börjar jag ana att den fungerar. Det är inte Det Stora Lugnet som sveper in över mig utan det är små, små detaljer. De senaste morgnarna har jag inte vaknat med depressionen hängande över mig och som gjort sitt bästa för att hålla mig kvar i sängen. De senaste dagarna har jag inte känt någon som helst ångest vid tanken på hur jag ska få dagen att gå. Idag är jag nere i endast 2 Theralen-droppar vilka egentligen är för få för att ha effekt, men jag har inte  känt av min vanliga eftermiddax-ångest. Jag sov dåligt i natt och det finns 2 anledningar till det: Theralenet har lämnat kroppen och det var helt enkelt för varmt.


Jag undrar om någon, förutom de som har varit i min situation kan förstå vilken skillnad detta är för mig? Kanske om jag skriver så här i stället: tänk dig att vakna varenda morgon, år ut och år in med endast ytterst få undantag, med en känsla av tyngd och hopplöshet? Tänk dig att få anfall av ångest vid ungefär samma tid varenda eftermiddag, år ut och år in, utan att du förstår varför? Tänk dig sedan att få slippa det? Går det lättare att förstå då?


Denna lilla gula tablett ger mig nu möjligheten att få uppleva ett lugn som många tar för givet, så varför i hela friden skulle jag neka mig själv det??!


Fridens.

 

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards