Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Ewa - 4 juni 2011 15:35

"Danza kuduro" med Don Omar featuring Lucenzo. Elin hittade denna pärla. Vilken rytm! Den som kan sitta rakt upp och ned och bara lyssna har, banne mig, ingen rytm i kroppen. Skaka loss, vettja!!  "Oy, oy, oy!"


Fridens.    


Av Ewa - 4 juni 2011 15:04

Tredje dagen sammanlagt med Fluanxon, men bara andra dagen med 2 tabletter dvs. 1 mg. Jag känner (nog) ingenting av dem. Tror jag. Jag är faktiskt inte säker! Jag har tagit Theralen-droppar som vanligt, men idag ska jag minska antalet till hälften för att se hur det går. Jag kommer att ta Fluanxon ett tag till och jag kommer att öka tills max-dosen är nådd (4 tabletter/2 mg) eftersom jag inte tycker att jag har något att förlora på det och jag vill verkligen försöka ordentligt innan jag eventuellt ger upp medicinen.


Fridens.

Av Ewa - 4 juni 2011 11:15

Jag bloggade faktiskt inte igår; jag startade över huvud taget inte datorn. Kors i taket!


Vid 10 tog vi 3 plats i vår Skoda Yeti och styrde mot Gamla Uppsala. Det tog 1,5 timme. Vi tittade på en utställning om vikingatiden och Uppsala högar i ett väldigt fint och relativt nytt museum. Elin och Pär fikade medan jag drack vatten. Sedan promenerade vi runt högarna och det var vansinnigt soligt och nästan olidligt varmt. Sedan åkte vi in till "Nya" Uppsala och gick till Akademibokhandeln i Forumgallerian med Pärs presentkort. Efter det åkte vi hem igen, men vi stannade till på Heron City för att äta en sen lunch alt. tidig middag på en restaurang som heter "Amazon" (och som är WWF-vän precis som jag!). Den var inredd i djungel-stil och var hur mysig som helst! Vi kom i en lugn period och fick excellent service av en urtrevlig man. Maten då? Oj, oj, oj vad det var gott! Delikat! Pär åt italiensk schnitzel med parmaskinka. Elin åt Carolina ribs BBQ och jag åt Tournedos Black & White. Vackra fyrkantiga vita tallrikar med snygg uppläggning. Det var alltför länge sedan jag åt på den här sortens restaurang och alltihop var en ren njutning! Jag kan verkligen rekommendera den restaurangen till er som bor runt Stockholm.


Jag fick huvudvärk av för mycket sol igår och idag har det gått över i spänningsvärk i nacken, så idag tar jag en vilodag med en kort sväng till Konsum för stödhandling eftersom det är lite för varmt för mer än det.

  


Fridens.



Av Ewa - 4 juni 2011 11:05

"Var fjärde svensk tycker att det vore ganska eller mycket bra om Sverige styrdes av en odemokratisk stark ledare....." Det här går att läsa på DN.se och det gör mig mörkrädd!


De har inte fått lära sig i skolan vad demokrati innebär. De visste inte hur de skulle göra när de skulle rösta för första gången, så de lät bli!


Det är klart att skolan har ett stort ansvar när det gäller själva undervisningen, men jag frågar - för femtielfte gången - var finns föräldrarna till dess okunniga varelser?? Som förälder i ett demokratiskt land, så har man som uppgift att rösta vart fjärde år och även att inviga sina barn i denna förmån; i en demokrati har man inte bara rättigheter (rättigheter som över huvud taget inte existerar i en diktatur) utan även ansvar och skyldigheter. Skolan kan inte göra allt - det är föräldrarna som har grundansvaret för att barnen blir väl fungerande medborgare!


Förbaskat Fridens!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards