Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Ewa - 23 maj 2011 15:51

En tok-rask promenad runt Flaten inklusive press i backarna gjorde mig härligt genomsvettig. Sedan stretchade jag, men när jag skulle göra hantel-övningarna, så var armarna inte med. Inte en tillstymmelse till muskler eller ork, bara urvattnad sparris, så jag hoppade över de den här gången.


Ögonen är inte lika kliiga eller svidande idag tack vare att jag höll mig inomhus igår. Jag får se om de slammar ihop i morgon igen pga dagens ute-aktivitet. Jag sniffade på några syréner idag med och den här gången konstaterade jag att även de vita doftar gott även om de doftar starkare än de ljust lila.



Jag har alltid haft känslig mage och alla mediciner som jag har ätit genom åren har knappast gjort saken bättre. När jag gick över till övervägande LKHF, så stannade all magverksamhet av, men jag har lärt mig att det hjälper med linfrön och att dricka extra vatten. Som så mycket annat när det gäller mig, så har jag svårt att kompromissa, men jag försöker och när det gäller kosten, så handlar det om att jag inte kan låta bli att flörta med kolhydraterna och sockret. Jag kan inte låt bli och jag blir så arrrrrg på mig själv! Det påverkar inte vikten, så mycket mer än att jag inte går ned i den takt jag önskar. Däremot påverkar det magen och idag bestämde jag mig för att nu räcker det! Varje gång jag fokuserar på LKHF, så måste magen ställa in sig och det tar några dagar. Precis när den har fått en rytm som jag mår bra av, så får jag för mig att äta socker och kolhydrater och då pajar allt vilket leder till att magen stannar av helt för att sedan få ett psyk-bryt och jag får tillbringa en eftermiddag på toaletten eller så får magen ett psyk-bryt medan jag promenerar (t.ex. idag) vilket gör att jag får rusa hem innan det är för sent. Nu räcker det! Jag orkar inte ha det så här och cola-flaskorna och de salta döskallarna är faktiskt inte värda det här. Från och med idag finns det ingen möjlighet för mig att kompromissa för jag klarar inte av det, så är det bara. Jag kommer inte att köra en striktare LKHF-variant än vad jag har gjort hittills, men jag måste vänja mig vid att inte äta (socker och kolisar) av gammal, ingrodd vana!! Härregud, vilka saker jag känner mig tvungen att vänja mig vid!


Fridens.     

Av Ewa - 23 maj 2011 15:47

Jon & Vangelis med "I'll find my way home" från 1981 (TRETTI ÅR!!!!). Vääääldigt synthigt, men härligt; en låt som växer i styrka och ger mig rysningar.


Fridens.   


Av Ewa - 23 maj 2011 11:47

Lillan har slutat äta och ligger mest i ett och samma hörn buren.

Varningsklockor ringer så att jag blir döv.

Hon fyllde 5 år i mars.

Hon har haft knölar vid magen i flera år som inte har varit till besvär, men som nu växer.

Hon skulle förmodligen inte klara en operation pga åldern.

Är det dax igen?

På onsdag ska vi till Animalen (ja, det är samma klinik som med Ellen) och jag förberedde dem på eventuell avlivning för jag orkar inte med en evighet av stödmatning och meningslösa antibiotika-kurer; varken Lillan eller vi ska behöva stå ut med det.


O-fridens.

 

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards