Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Ewa - 20 maj 2011 16:26

Strax före halv 7 kom Pär in till mig och sa hej då. Sedan körde han till Tumba för att hämta upp sin syster  +systerson för att sedan åka till Nynäshamn och ta båten till Gotska sandön. De kommer hem sent på söndag. Först hade han tänkt att åka själv, men sedan fick svägerskan höra att det fanns mång cachar att snoka reda på, så bokade hon in sig och sonen direkt. Det känns bra, tycker jag, för ön är så himla isolerad från den tekniska civilisationen att jag inte riktigt tyckte om att Pär skulle åka helt solokvist.....


Jag har precis städat färdigt. En rekordsnabb variant på 1,5 timme med vissa genvägar (läs: mindre noggran dammtorkning) och ett något högre tempo. Egentligen hade jag tänkt promenera idag och städa i morgon, men tanken på hur lortigt det var här hemma, på gränsen till otrivsamt gjorde att jag städade trots att jag inte hade lust. Jag fick en ångestattack oxå bara för att jag hade så svårt att bestämma mig och den här sortens (för mig) fjantiga ångestattacker är ett tydligt tecken på att jag inte mår så bra som jag faktiskt tror. Det är ostadigt, lindrigt uttryckt och jag vet egentligen inte varför. Just nu känns det i alla fall lugnare och det är skönt att ha städningen avklarad.


Hyfsat fridens.....



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards