Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Ewa - 19 maj 2011 15:51

......klart bättre än vad jag hade väntat mig!

Jag sov inte så bra i natt eftersom jag visste att klockan skulle ringa 08.00 och jag skulle heeeeeeela vägen till Sophiahemmet och tillbaka.

Det första jag gjorde när jag klev upp var att slå i en av tårna i tröskeln och jag bet ihop och led i tysthet eftersom jag inte ville väcka Elin.

När tåget kom in på perrongen, så började Flyyyytet för vagn efter vagn som passerade verkade knökfulla av en massa odrägliga skolungdomar, men den som stannade hos mig var, så gott som tom. Visserligen fylldes den senare på tills den blev full, men då hade jag redan min hörnplats där jag hade börjat på en överraskande bra bok.

De mörkgråa moln som varit på intågande släppte inte ifrån sig sina droppar förrän jag hade kommit ombord på tåget.

T-banan gick felfritt  (ömäjsing) och när jag kom upp på Valhallavägen, så var det de sista dropparna i en regnskur som jag kände.

Jag fick komma in till dr Levaxin flera minuter före min egentliga tid.

Sköterskan på lab-et stack mig utan att det egentligen kändes och det kommer knappt att bli något blåmärke.

Jag kom tillbaka till t-banan lagom till ett tåg.

Jag hann köpa en drickyoughurt i lugn och ro innan pendeltåget hem.

Jag fick återigen en bra hörnplats på tåget, så att jag kunde läsa.

Lunchen satt fint och teet var extra gott.

Elin och jag såg "Life as we know it" för andra gången. Det är en riktigt bra och trovärdig film och jag tycker verkligen om den.

Elin var på bra humör eftersom hennes prins var på väg.

Pär kom hem tidigt och trots att han hade 4 Coop-kassar  + en enorm förpackning med spån, så var han på bra humör (han åker till Gotska Sandön med svägerska  +son i morgon).

Med posten kom en tunika från Ellos som visade sig vara vansinnigt bekväm (tyvärr har jag inte lyckats få den på bild) och ett halsband från WWF som tack för att jag ökat min faddergåva till isbjörnarna (i princip har jag alltså köpt halsbandet för de 100 kr som jag ökade min faddergåva med); ett tungt silverhänge i form av en isbjörn på en lång, dubbel silverkedja (bild saknas, men den passar skitbra till den nya tunikan!).

Jag hade ont i både huvud och knän, men värktabletterna fungerade.

Ännu en kanna te som smakade utmärkt.

Pär köpte hem colaflaskor och döskallar.

Solen skiner och det finns löften om att det ostadiga och regniga vädret är på väg bort.

Kort sagt: en dag som blev bättre än jag hade väntat mig och det är en favorit hos mig! Hela det här inlägget skulle kunna passa i en taxamhetsdagbok oxå.


Fridens.


PS. Nu ska jag dyka in i kylen och luska ut vad det är som luktar skunk....


Av Ewa - 19 maj 2011 12:07

Det blev en väldigt trevlig kväll igår med mumsig mat väldigt nära LKHF, så jag blev ordentligt mätt. Vi var hemma igen strax före 22 och jag kom i säng vid halv midnatt.


Upp klockan 8 för att klockan 9 gå ned till tåget för att resa mot Sophiahemmet och dr Levaxin. Han tog ett lätt stryptag för att känna på sköldkörteln som kändes som den ska kännas och sedan gick jag en trappa ned till labbet och lämnade prov för att sedan åka direkt hem igen. Han kommer att ringa angående provsvaren redan i morgon och jag undrar om det inte lutar åt en ändring av Levaxin-dosen.


På tåget började jag läsa "Inlåsta" av Emma Donoghue och den är bra; definitivt en bok som skiljer sig från mängden. "Ursäkta, men din själ dog nyss" är oxå en bok som skiljer sig från mängden, men den var inte bra. Jag läste ett 70-tal sidor, men den var lixom.......för späjsad om ni förstår vad jag menar.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards