Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Ewa - 12 maj 2011 21:36

Månadskortet kommer att öka i pris med en 100-lapp. Det motsvarar 3 chipspåsar enligt en föraktfull moderat vilket man ska tolka som att det har alla råd med. Det är inte uttalandet jag retar mig på lika mycket som det faktum att SL har mage att höja priserna över huvud taget med tanke på hur trafiken har fungerat de senaste 2 vintrarna! Det fungerar inte som det ska någon tid på året om jag ska vara helt ärlig. Usch, fy och tvi!   


O-fridens. 

Av Ewa - 12 maj 2011 21:16

........att 7 av 10 kvinnor har fel bh-storlek? Elin ställde den frågan till mig härom dagen och jag känner faktiskt igen det. Det är tydligen inte det lättaste man kan köpa. De senaste 10 åren har jag först gått upp i vikt och sedan ned för att gå upp igen och nu är jag, sakta men säkert, på väg ned igen. Litet i taget. Om jag hade tagit hänsyn till alla viktförändringar, så hade jag haft ett berg av bh:ar nu. Om jag hade tagit hänsyn till alla viktförändringar, så hade jag förmodligen alltid haft en bh som suttit som den ska vilket innebär att den egentligen inte ska kännas. De senaste åren har jag köpt bh:ar i en och samma storlek trots att jag har ökat i vikt, men så har de ju suttit därefter...... I förra veckan bestämde jag mig för att det var dax att köpa en ny och jag hittade en hos Ellos. Det som skiljde det här köpet från andra var att jag faktiskt tog mig tid (ett par minuter) att mäta mig för att få fram rätt storlek och det visade sig att jag behöver en större än de jag har köpt hittills. Jag har på mig den nu. Den sitter som en smäck och känns inte det minsta.


Ellos hade ett sätt att mäta kupstorleken som var nytt för mig, men jag har i och för sig aldrig brytt mig om att mäta förut. Mät så här: bystvidden minus under bysten = kupstorleken. Om skillnaden blir 13 cm, så är det A-kupa. 15 cm är B-kupa. 17 cm är C-kupa. 19 cm är D-kupa. 22 cm är DD eller E-kupa


Fridens.





Av Ewa - 12 maj 2011 21:01

Det landade ett nytt nummer av "Modern psykologi" i brevlådan idag och det finns massor att läsa! Ni känner väl till tricket om att le när man är ledsen för att på så sätt lura hjärnan till att tro att man är glad och därmed bli glad? Det fungerar inte så. Faktiskt. Det har gjorts en undersökning bland amerikanska buss-chaufförer som visar sig att det inte lönar sig att låtsas vara glad för då blir man mindre glad. Många av chaufförerna gick av sina skift olyckliga till följd av att de var tärda av att ha försökt dölja sina känslor hela dagen. De påtvingade leendena fick negativa känslor under ytan att upplevas som ännu mer påträngande. Men om man lyckas framkalla glada tankar och behagliga minnen under arbetstiden, så utgjorde leendena inga problem. Förmodligen blev de leendena mer äkta oxå.


Fridens.

Av Ewa - 12 maj 2011 20:56

......om amerikanska små-barn har klenare ben än andra barn? I amerikanska filmer och serier så har föräldrarna ett sjukt behov av att alltid bära på sina barn. Har ni lagt märke till det? Även sedan barnet har lärt sig gå, så langas det från famn till famn eller - vilket är riktigt hemskt - så sitter det fast i en lekhage. Det är bara film och serier, men de speglar faktiskt amerikansk vardag precis som vi kan känna igen oss i svenska filmer och serier.


Fridens.

Av Ewa - 12 maj 2011 20:49

Plötsligt händer det: jag har ett recept i min blog!

Receptet är på en stark sås som vi brukar ha till kyckling och den är god att dippa t.ex gurka i. Det härstammar från Viktväktarna och det är det enda som jag har behållit därifrån.


4 msk ketchup

1 msk flytande honung

1 msk Dijon-senap

1/2 tsk chili-pulver

Några droppar Worcestershire-sås

Salt


Fridens.

Av Ewa - 12 maj 2011 16:02

Att gå omkring i De Magiska Sandalerna i flera timmar (igår) innebär en helt annan gångstil jämfört med MBT, men jag blir inte trött i fötterna eller får ont utan det är i lårmusklerna som det känns och det är där det känns idag; tunga ben. Klockan hörde av sig vid 9 så som det är meningen, men jag steg inte upp förrän närmare 11. Trött. Efter lunchen städade jag hos marsvinen och sedan duschade jag. Jag har frustrerande hårproblem just nu och det har jag haft ända sedan jag klippte mig. Det är inget fel på själva klippningen, men det känns som att håret har tröttnat på frisyren och har kommit in i någon sorts trotsålder. Dessutom kliar det konstant i hårbotten. Jag försöker att ge frisyren omväxling genom att benan får byta sida, men det hjälper inte längre. När jag hade tvättat håret i tisdax, så satte jag i för mycket vax och det är sååååå äckligt! Jag fick skölja ur allt med hjälp av duschen vilket ledde till att hårbotten började klia. När jag vaknade igår, så såg jag inte klok ut rent frisyrmässigt och efter en tyst och ojämn kamp där håret avgick med segern, så tog jag duschen och sköljde igenom alltihop en gång till och efter det var hårbotten rejält uttorkad och kliade, kliade, kliade. När jag tvättar håret, så brukar jag gnida in balsam i hårbotten vilket lindrar klådan (i brist på annat helt enkelt), men när jag bara sköljer med vatten, så gör jag ju inte det. Rosie säger att jag inte har mjäll, men jag undrar jag...... Det kan ju vara min psoriasis artrit som är i skov just nu. Det kliar och det flagar, så nu har jag köpt Head & Shoulders för torr hårbotten och det använde jag idag och just nu känns hårbotten lugn. Hur frisyren är orkar jag inte ens gå in på.      Jag är vansinnigt frestad att ta Pärs klippnings-maskin och raka av rubbet med 3 mm kvar, men varje gång jag säger så, så skriker både Pär och Elin i protest. Varför inte?! Är det alltför okvinnligt, kanske? Jag har aldrig sett mig som vare sig kvinnlig eller feminin (och ju tjockare jag har blivit desto längre ifrån det har jag kommit) och jag skulle inte känna mig manlig för att skallen är närapå rakad. Fy, fan vad jag är leds på mitt hår!!!!!


O-fridens.

Av Ewa - 12 maj 2011 11:34

Jag har slutat att följa Melodifestivalen sedan några år tillbaka. Den har blivit för stor. För mycket ståhej och skriverier innan. Det gäller både den svenska uttagningen och den stora finalen. Trots mitt avståndstagande, så blev jag rätt sur förra året när Sverige - för första gången sedan Melodifestivalens födelse - åkte ur! I år, ikväll ska Eric Saade se till att Sverige kommer med i leken igen. Det är unge herr Saade själv som säger det. Han har ett självförtroende som räcker och blir över. Stöddig på gränsen till arrogant. Jag har lyssnat på hans låt en enda gång på YouTube och den är varken bu eller bä, så vi får väl se hur det går.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards