Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Ewa - 5 maj 2011 16:02

Jag såg ett avsnitt av "Six feet under" idag. Avsnittet inleddes med en scen där en kille med pojkvän tog ut pengar från en bankomat. De blir attackerade av ett gäng varav den ena killen misshandlas till döds. Den enda anledningen var att de var homosexuella. Det dök upp en fråga i min hjärna: hade det bög-rädda gänget överfallit 2 tjejer? Förmodligen inte av den enda, patetiska anledningen att sex mellan 2 kvinnor är läckert medan sex mellan 2 män är onormalt, äckligt och ett hot mot (den ack så bräckliga) Manligheten.


Varför är det så? Kvinnor ger inte intryck av att hotas av homosexualitet på samma sätt som män gör. Kvinnor ser inte sin Kvinnlighet som hotad i motsvarande situation. Varför inte?


Varför tänder män på sex mellan 2 kvinnor medan kvinnor inte tänder på sex mellan 2 män (i alla fall inte så att det tjôtas om det)? Det kan inte ha något att göra med att män skulle tycka mer om sex än vad kvinnor gör för det är ju rent svammel.


I serien "Six feet under", så brottas David väldigt mycket med just det faktum att han är homosexuell. Det har mest med hans religiösa läggning att göra som säger att homosexuella hamnar i helvetet. Han håller sin sexuella läggning dold, så länge det bara går och då ställer jag 2 frågor: varför skäms han för det och varför har en persons sexuella läggning så stor betydelse?  Davids mamma (en spänd sak) gör stor affär av att behöva prata med honom om det. Jag har en dotter och om det skulle ha visat sig att hon föredrog tjejer framför killar, så hade jag absolut blivit förvånad, men inte mer. Jag hade inte sett henne som avvikande eller konstig eller sjuk. Det hade definitivt inte varit ett misslyckande från Pärs och min sida vad gäller uppfostran (jag har förstått att det finns den knäppa inställningen). Hennes sexuella läggning är hennes privatsak och så länge hon är lycklig och mår bra och inte skadar andra, så har jag inte med det att göra!


Min svägerska arbetar inom förskolan/dagis och hon berättade vid ett tillfälle att ett lesbiskt föräldrarpar hade förklarat sig "öppet homosexuella". Jaha. Ska man dunka dem i ryggen och tycka att de är starka? Min första reaktion var en undran varför de över huvud taget berättade det; vad 17 har någon med deras sexuella läggning att göra?? I så fall kan jag förklara mig själv som öppet hetersexuell.


Är homosexualitet en avvikelse? Ja, i den mån att den avviker från naturens grundläggande behov av fortplantning. Tyvärr, så tror jag ju inte att det är "naturens grundläggande behov av fortplantning" som gör att homo-fober misshandlar homosexuella......


Ju mer jag lär känna människan desto mer vill jag ha en hund marsvin.


Fridens.



Av Ewa - 5 maj 2011 14:20

Jag har precis sett "Knifedge" och jisses vilket bottennapp den visade sig vara!! Ni som tycker om riktigt bra läskiga filmer som t.ex "Blair witch project" och "The others" - se inte den här! Skådespelarena i huvudrollerna var usla. Så stela och med idiot-uttryck i ansiktet mest hela tiden. Jag undrar varför proffs som Hugh Bonneville och Joan Plowright ställde upp i den här filmen??? Intrigen var förutsägbar och lika spännande som att se färg torka. Tråkigt och konstigt filmfoto och regi helt i samma klass som skådespeleriet. På omslaget står det att den är i klass med just "The others" och det är nästan så att jag borde be om pengarna tillbaka för fruktansvärt falsk marknadsföring! Det gör fysiskt ont att göra den här sortens misstag.......


Fridens.

Av Ewa - 5 maj 2011 14:18

.....vad det är för skillnad på motion och träning? Någon? Nannis?


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards