Alla inlägg under april 2011

Av Ewa - 26 april 2011 12:10

En artikel hos DN.se om en ny undersökning som har kommit fram till att högt kolesterol inte alls är den fara för hälsan som det har tjôtats om hittillls och att de mediciner som används sk. statiner inte alls är ofarliga. Jag är trött och deppig idag och hade svårt att ta till mig artikeln med all dess fakta, men jag förstod andemeningen och jag är glad att jag, på eget initiativ, avslutade min användning av statinerna för ett år sedan! Uffe Ravnskov är en av artikelförfattarena och han är inne på LKHF och honom törs jag tro på.


Fridens.



Av Ewa - 25 april 2011 16:45

Muslimer äter inte kött som inte har slaktats enligt halal. Jag äter inte halal-kött. Slaktsättet är rent djurplågeri!


O-fridens.

Av Ewa - 25 april 2011 11:53

Hemma. Inget påskupprop för mig. Rödögd av allergi med däbbd däsa och huvudvärk. Jag ska hålla mig inomhus idag. I skuggan.


Fridens.

Av Ewa - 24 april 2011 15:45

När Alice kom för 2 veckor sedan, så fick hon vara ensam med sin fostermor Ester det första dygnet i första hand för att de övriga marsvinen inte skulle bli förvirrade av den nya plutten. Nu är Alice helt och hållet accepterad och tillbringar nätterna med Ester och Elsa och tyr sig en aning till Ester om dagarna. Hon har snappat upp en del karaktäristiska egenskaper från sin fostermor. Hon är ett goseproffs och lägger sig fort tillrätta när man stryker henne över ryggen och om man slutar innan hon är nöjd, så tittar hon på en tills man börjar igen. Hon vet hur man ligger i höet på bästa sätt precis där solen lyser in. Hon är ofta skräpig/spånig precis som sin mamma. Sådan mor, sådan plutt!


Ester som liten.

  

Alice.

  

Fridens.

Av Ewa - 24 april 2011 15:21

Jag kom inte i säng förrän 2 i natt. Suck. Klockan 7 behövde jag gå på toaletten och så passade jag på att ge grisarna deras fruskostgrönsaker medan jag ändå var (hyfsat) vaken. Sedan låg jag i sängen och läste ut "Lilla stjärna" och konstaterade att den inte höll riktigt hela vägen; Ajvide Lindqvist böcker påminner mycket om Stephen Kings så till vida att de ofta är rätt äckliga mot slutet. När boken var slut, så sov jag några timmar till och vaknade mosig förstås.


I morgon är det då dax för Påskuppropet 2011 på Medborgarplatsen! Vädret borgar för ett stort deltagande och jag hoppas verkligen att inte bara sjuklingar med anhöriga kommer utan även ni som är friska för det är som jag skrev i ett tidigare inlägg: hälsan är som turen - du kan inte förlita dig på att den kommer att finnas kvar. Om du blir sjuk, så kommer du inte att vilja bli behandlad så som vi blir behandlade i dagsläget. Tro mig! Säg ifrån i morgon!!


 

Fridens.


 

Av Ewa - 23 april 2011 15:42

Nu har jag kommit i säng alldeles för sent flera kvällar nätter i rad och jag sover inte bra då! När jag steg upp klockan 12 idag, så kände jag mig mosig och groggy och med en lätt huvudvärk i bakgrunden. Jag tog en promenad på en dryg timme och hoppades att huvudvärken skulle släppa men icke. Det var tungt och det var folktomt och de som var ute rördes sig i maklig takt. Ingen påskstress. Elins prins är här och jag får vara ensam i några timmar vilket är väldigt välkommet!


Fridens.

 

Av Ewa - 22 april 2011 20:45

Elin och jag såg "Titanic" för förtifjortonde gången. Jag har alltid tyckt att den är fantastiskt bra, men sedan jag såg utställningen, så har den även blivit känslomässig och hemsk. 1500 passagerare av 2207 dog. Fy, tusan!


Fridens.


Mikael Wiehe med "Titanic (andraklasspassagerarens sista sång)"



Av Ewa - 22 april 2011 16:21

Klockan ringde 08.00 för att jag skulle ge marsvinen frukost, men jag somnade om och frukosten kom inte förrän 9.....  De började tjoa när jag kom gående i hallen och Humle-snurren stod och slet i burgallret med hjälp av tänderna. Allt för att ge mig dåligt samvete och det funkade.      Jag sms:ade Pär med en födelsedagshälsning och sedan sov jag till 11. Att sova mer var ingen bra idé för jag var väldigt seg när jag vaknade. Isch! Jag hade städning på schemat idag och det tog emot pga segheten, men när jag väl kommit igång, så kändes det bara skönt att få kroppen i rörelse och musik i öronen underlättade ytterligare. Nu är det rent och fint och tillfredsställelsen är stor. Duschen efteråt var extra skön med lyx-schampot och återupptäckandet av Nantucket Briar som jag fick i julklapp.


Fridens.    

 



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards