Alla inlägg den 18 april 2011

Av Ewa - 18 april 2011 22:11

Rönninge centrum ska byggas ut och om. Det som har debatterats mest är det sk. Tornet. I valet i höstas, så röstade jag kommunalt på Rönningepartiet som är emot detta 10 våningar höga torn. De fick 2 mandat och med hjälp av diverse namninsamlingar och allmänna protester, så vann vi till sist: Tornet slopas! Trots att kommunalrådet tillhör moderaterna, så väljer de att lyssna på opinionen. Ömäjsing! Här går det att läsa mer om hur det är tänkt att vårt centrum ska se ut (med tydliga bilder).


Fridens.


Av Ewa - 18 april 2011 14:55

Nu har Alice bott hos oss en hel vecka. En vecka som har varit full av nya bekantskaper, gos, gos, gos och ny mat, men hon har missat gröten som serveras vid 12 varje dag. Kanske för att hennes fostermamma, Ester är den enda som inte tycker om den. Idag tog i alla fall Elin ett resolut tag om Alices lilla kropp och placerade henne vid grötskålen och Alice högg in direkt. Bilden är inte den bästa. Jag försökte få en med 5 nöss i grötskålen, men Elsa tyckte inte om ljudet från mobilkameran och drog iväg direkt. Nåväl, illustrationen är tydlig: Alices första smak av kli-gröt. Förresten, så har vi kommit underfund med att hon är väldigt lik en jordekorre med sina STORA ögon, små öron och trubbiga nos. Bedårande helt enkelt!


Idag såg vi det sista avsnittet i första säsongen av "Cityakuten" och jag kan konstatera att den håller och dessutom tycker jag att klädmodet på mitten av 90-talet var mycket, mycket snyggare än vad det är idag! Mycket generösare och med kläder som var avsedda att passa alla kroppsformer och inte bara anorektiker. *djup suck av saknad*

Jag har svårt för människor som måste uppleva något personligen innan de inser att det kan vara överdj-t.

En kombination som får mig att må bra: några timmar ute i friska luften + en dusch +  rena lakan = jag har sovit sååååå gott i natt och ända till halv 12 (ca 11 timmar) och jag känner mig faktiskt utvilad.

På onsdag ska jag klippa mig och det ser jag fram emot!

Elin har påsklov den här veckan och är ute och ränner med sin prins.

Ibland piper Elsa när hon kissar..... Det blir hur som haver ingen veterinär denna vecka eftersom de har tvärstängt hela påsken.

Jag mår så bra av att äta LKHF!!!

Elin röker inte, dricker inte, knarkar inte, är väluppfostrad, visar respekt, men hon är inte muslim. Det och inget annat är anledningen till att Hashims föräldrar inte har träffat henne trots att de har varit tillsammans i ett år.  Hela familjen vet att hon finns, men de pratar inte om henne. Det är en aspekt av religion som jag har svårt att fördra! Jag uppfattar det som en sorts rasism.

I morgon har vi familjemöte hos BUP, men det blir den sista gången för nu är Elin 18 år och tillhör därmed Unga Vuxna och inte Barn & Tonår.

Tack vare LKHF, så behöver jag inte slåss mot godissug längre. I stället måste jag hålla koll på mig själv, så att jag inte stoppar i mig av gammal vana! Pär fick en liten ask med handgjorda lyx-praliner från Pralinhuset och de.....är......vansinnigt......läckra....... Men när han erbjöd mig en, så kände jag efter och konstaterade att "Nej, tack, jag är faktiskt inte sugen!" och så var det inte mer med det. Tidigare hade jag inga större problem att sätta i mig hela asken.

Nästa måndag, på Medborgarplatsen är det dax för Påskupproret! Jag lär få åka själv. Pär är inte hemma och Elin vågar inte. Tänk så här: när du går på en konsert och det är hundratals människor samlade som gillar just det bandet, så blir ju stämningen som en endorfinkick, eller hur? Många tillsammans med samma åsikter. Det är likadant med en demonstration!


Fridens.     


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards