Alla inlägg den 14 april 2011

Av Ewa - 14 april 2011 21:33

I väntrummet på vårdcentralen, så sitter ett enkelt anslag där man kan läsa följande:


"Den som inte tar sig tid till motion nu kommer att bli tvungen att ta sig tid till sjukdom senare."

 

Det går att byta ut ordet "motion" mot vila, nedvarvning, rätt kost, att bli rökfri, att andas, sömn osv. Det är ett gyllene tillfälle att tänka efter i förväg.


Fridens.

Av Ewa - 14 april 2011 20:57

Alice har då accepterats av resten av marsvinen. Hur vet jag det? Hon var inne i nedre buren tillsammans med alla andra och hon låg ned på sidan och vilade och det tolkar jag som att hon kan slappna av och känna sig trygg med tanterna. Har jag fel? Hon är fortsatt bedårande och ovanlig på så sätt att hon går med på att gnugga nos mot näsa och skyggar inte det minsta. Det är inte många andra av våra marsvin som har gått med på det utom möjligen Tösen.

 


Jag träffade ju läkare A den 23 mars och hon skulle ju skriva ut ett läkarintyg åt mig som förklarar varför jag inte gick färdigt kursen för KBT-fanatikern. Jag har fortfarande inte fått det intyget, så idag ringde jag och frågade varför inget har hänt. Hon väntas inte tillbaka (till psykkliniken) förrän den 3 maj och min nästa tid hos henne är inte förrän den 1 juni. Whaaaat? *sagt med minionens pipiga röst*  I och för sig, så gör det inte mig så mycket att jag inte ska tillbaka förrän i juni, men FK väntar på intyget. Nu har jag mailat handläggaren på FK om hur det förhåller sig, men faktum var att jag tvekade om jag skulle göra det för FK är inte något praktexemplar när det gäller vare sig snabbhet eller upplysning......

 


Idag har solen strålat från en klarblå himmel och det har varit ungefär +12 grader och vet ni varför? Jo, därför att jag inte hade planerat att gå ut idag! *mutter mutter*  Eftersom det är torsdag, så hade jag burstädning på schemat och det är ungefär vad min rygg orkar med och alltså fanns en promenad inte på schemat. Sedan bidde det så att jag tog hand om disken oxå eftersom Elin låg däckad med en ruskig huvudvärk. Solen och värmen ska bli kvar flera dagar, så i morgon ska jag ut igen!

 


Jag tyckte mycket om "Cityakuten" när den gick på TV, men jag följde inte med i hela serien för som vanligt tappade jag lusten av att hålla reda på när säsongerna startade och så sändes den på TV3 vilket innebar reklam. Den har funnits på DVD ett bra tag, men först nu kommer den med svensk text. Elin och jag tittar på första säsongen och den är fortfarande bra! Jag minns bara hur det går i stora drag, så den känns ganska ny ändå. Den är inte alls lika blodig och onödigt verklighetstrogen som "Grey's anatomy" kan vara ibland och det har nog att göra med skillanderna i inspelnings-tekniken och den här gången vinner Hedenhös, så att säga.


Fridens.   

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards