Alla inlägg den 11 april 2011

Av Ewa - 11 april 2011 20:59

Vi kom ut till Eva och alla hennes djur vid 17-tiden. Jag sög tag i Alice, så snart Eva hade plockat ut henne ur buren. Puss, puss, PUSS! Det tog ett tag innan hon slutade darra, men annars verkade hon inte det minsta vaksam eller rädd. När hon satt i transportburen på vägen hem, så mumsade hon hö och lade sig till och med till rätta och vilade. Jag har aldrig tidigare träffat en så cool marsvins-tjej! När vi kom hem, så gosade vi lite till och sedan fick hon hoppa in i övre buren tillsammans med sin foster-mamma Ester. Med tidigare marsvins-installationer i åtanke, så väntade jag mig att de skulle sitta och trycka i varsitt hörn innan Ester kanske smög sig fram för att kolla vad vi hade lagt in i buren hos henne, men så blev det inte. Alice såg sig omkring med STORA mörka ögon, åt lite hö och sedan hittade hon en gammal broccoli-bit och den tuggade hon på alltmedan Ester undersökte henne noggrant. Cool, som sagt. Ester har satt Alice på plats, som sig bör med pluttar, men i övrigt verkar de trivas ihop. De får vara för sig själv i övre buren hela natten, så ska Alice få träffa de övriga tanterna i morgon. Nu har vi 6 små grisar igen och det känns så bra! Alice är så makalöst söt med sina kajal-markerade ögon att jag smälter och lill-matte Elin blir tårögd.


Fridens.

Av Ewa - 11 april 2011 10:49

Inget SATS.

Trött.

Leds.

Ont i magen.


O-fridens.

Av Ewa - 11 april 2011 10:38

Den sittande regeringen har uppfattat den massiva kritiken mot den nuvarande sjukförsäkringen, men ingen av de ändringar som de planerar kommer att göra att villkoren blir mänskligare.


"Bristen på rehabilitering till arbete var påtaglig" står det och vems fel är det? Det är faktiskt inte FK:s fel. Det är arbetsgivarnas fel för det är arbetsgivarna som har det huvudsakliga ansvaret för att en anställd rehabiliteras tillbaka. Ingen annan! Sätt mer press på arbetsgivarna och låt oss sjuka få lugn och ro! Min arbetsgivare gjorde inget, nada, noll, zilch, nothing för att jag skulle kunna komma tillbaka.


Dessutom kommer dessa meningslösa försök till mänskligare villkor inte att träda i kraft förrän någon gång nästa år och hur många av oss sjuka kommer att bli ännu sjukare eller hinner ta livet av sig innan dess? FY FAN!!


Påskuppropet kvarstår, hoppas jag!


O-fridens.


  


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards