Alla inlägg den 8 april 2011

Av Ewa - 8 april 2011 21:31

Vi kommer inte att få tillbaka pengarna som vi lade ut för Ellens veterinär-besök. Vet:ens chef anser inte att vet:en gjorde något fel och jag håller faktiskt med. Hon gjorde en grundlig undersökning och efter det gick allt som kunde gå fel fel. Tyvärr. Vet:en gav intryck av både bestörtning och förvåning just för att Ellen var så pigg i övrigt. Det här är så'nt som händer och nu måste både vet:en och jag lägga det bakom oss; hon har fått något att fundera på fortsättningsvis. Jag var arg och jag skrev och klagade och blev bemött med respekt, så mer kan jag inte begära för inget skulle ge mig min hjärtegris tillbaka. I stället för pengar, så erbjuds vi kraftfoder utan extra kostnad och med tanke på att det brukar vara ganska dyrt när man köper från veterinären, så kommer vi att acceptera. Jag saknar Ellen fortfarande och fast det inte är stor skillnad mellan 6 och 5, så ser flocken liten ut....


Fridens.


Av Ewa - 8 april 2011 16:31

Vid 14-tiden kom en sms-avisering om att mina mjukisbyxor fanns att hämta i Salem. Jag hade tänkt att promenera och nu fick jag helt plötsligt ett mål, så jag satte iväg tjugo i 15. Många skomärken har "Som att gå på moln" i sin reklam, men det enda märket som verkligen kan skryta med det är MBT. Vilken njutning det är att gå i dessa skor! Låren, rumpan och större delen av magen har fått sig en omgång. Aj lajk it! Jag har många bra gånglåtar i mobilen just nu bl.a "If I can't have you" med Yvonne Elliman som visade sig vara suveränt skön att gå till och drog igång endorfinerna direkt! Ibland är det ljuvligt att bara gå i takt med


musiken och inte tänka på om det är tillräckligt högt tempo för kondisen. Prova!


Nu har våren kommit till mitt paradis Rönninge för idag såg jag både tussilago, blåsippa och krokusar och alla fåglar kvittrar så det står härliga till! Den halkiga säsongen är äntligen över! Dessutom sopade de undan allt grus på vår gård härom dagen och det är väl ett vårtecken, så säg?


Jag gick till Konsum och köpte min sista godis-laddning inför nästa veckas nypremiär och åtstramning. Det känns inte sorgligt och jag har inga panikkänslor som har att göra med att jag inte tror att jag kan klara mig utan godiset för jag vet att om jag bättrar på kosten, så försvinner godissuget och det handlar mer om att jag måste övertyga mig själv om att inte äta av gammal vana för just nu är det ett större problem än suget.


Högsta domstolen i Frankrike har beslutat att dokusåpadeltagare har rätt till en daglön på dryga 12.000 svenska kronor. "Whaaaaat?!" *sagt med minionens pipiga röst*  Fransmännen är kända för att dra man ur huse när de känner sig orättvist behandlade, men jag tycker att de borde demonstrera även mot detta. Att delta i en dokusåpa kan inte och kommer aldrig att kunna kallas för ett arbete!! Vad sänder man för signaler till unga människor som inte har ork eller lust till studier eller till att arbeta? Jo, se till att komma med i förnedrings-tv, så får du en daglön som få vanliga arbetare har + att du kan bli känd. Äckligt, det är vad det är! Det är lika snedvridet som att man kan tjäna miljoner som hockey-spelare.


Fridens.   




Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards