Alla inlägg den 6 april 2011

Av Ewa - 6 april 2011 21:26

En ny jacka i gammalrosa från Cellbes.

 

Mjukisbyxor med resår i benslutet, grå och svarta, från Ellos. De här mjukisbyxorna har blivit något av ett basplagg för mig och jag vet inte hur många par som jag har slitit sönder. 


Det var det, det!


Fridens.

Av Ewa - 6 april 2011 16:39

Jag har snart läst ut "Skära för sten" och jädrar i min lilla låda vilken bok! Den är närapå i klass med "Påven Johanna"! Eftersom jag själv inte hittar de rätta orden för att beskriva denna bok, så lånar jag recensionen från SvD: "Romanen sprudlar av berättarglädje och språklig spänst, den myllrar av detaljer och känsliga iakttagelser....". Just uttrycket "språklig spänst" tycker jag är så talande; det är en riktigt bra översättning. Rekommenderas!


Fridens.


PS. Dock förstår jag inte titeln....

Av Ewa - 6 april 2011 12:32

Det är onsdag idag. Bara. Den här veckan verkar räcka i evigheter! En dålig natt och idag är jag ganska trött. Leds. Oinspirerad. Vill bara sitta i soffan och vräka i mig socker och kolhydrater. Jag lade in bilden nedan i min mobil som skärmsläckare och när den dök upp tidigare idag, så kom en stor saknad efter Ellen. Min hjärtegris är död. Än en gång har jag fått ändra i min presentation genom att minska antalet marsvin. Det är inge' roligt!



Veterinären ringde idag som svar på mitt mail och hon beklagade många gånger och det lät som att hon menade det. Hon verkade ärligt oförstående till hur det kunde gå så illa. Hon sa att när hon hade pratat med Pär i telefon i måndags, så hade han gett intrycket av att Ellen var piggare än hon var vilket är typiskt honom, men det hade jag inte lust att gå in på. Han sa förmodligen att Ellen åt själv, men sanningen var att hon åt litet sallad och långsamt om man verkligen trugade henne och det tycker inte jag räknas som att att hon åt själv. Vet:en frågade varför vi inte kom in med Ellen, så att de hade fått hjälpa henne, men 1. Animalen har helgstängt och 2. hon blev sämre natten till tisdag och mycket sämre tidigt på tisdagen, så hur f-n skulle vi ha hunnit komma in med henne! De hade inte kunnat göra något för när ett marsvin slutar att äta, så är det kört och det borde hon, som veterinär, veta anser jag. Vi har inte gjort något som helst fel och vi är fria från ansvar. Så det så! Vet:en ska prata med sin chef om att vi ska få tillbaka våra pengar.

 


Kanske är det någon som redan har listat ut hur det förhåller sig med apoteken sedan avregleringen, men igår klarnade det för mig personligen. Den här logon känner alla igen för det var på den gamla goda tiden när allt fanns på ett och samma ställe.


Numera finns det två apoteks-kedjor nämligen Apoteksgruppen där mitt favoritmärke, Apoliva fortfarande finns att köpa, men som inte har min favorit-lotion Essex.


Och så finns det en kedja med Hjärtan-apotek och de har minsann sin egen serie som heter just Hjärtat och de har även Essex-lotionen, men inte så mycket mer.

Hur det ligger till med de recept-belagda medicinerna vet jag inte eftersom jag, så gott som, alltid beställer mina via internet. Om jag inte har helt fel, så är det Hjärtan-apoteken som ynglar av sig på samma sätt som kaffe-ställena genom att dyka upp t.o.m inne i Åhléns! De gamla hederliga apoteken har bytt till Apoteks-gruppen. Det är så jag har fattat det. Har jag fel?


Nu ska jag ta en kort promenad ned till Konsum för att köpa bl.a Reliv brustabletter, men det är inte säkert att de finns där, men jag vet att Apoteksgruppen i Salem har dem.  


O-fridens. 

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards