Alla inlägg den 5 april 2011

Av Ewa - 5 april 2011 16:46

En så'n dag...... Som går att läsa i tidigare inlägg, så steg jag upp strax efter 6. Jag kunde inte somna om efter att Pär hade väckt mig. När jag kom in i köket och hittade Ellen, så började jag förstås gråta vilket väckte Elin. Suck..... Vi hade planerat att åka in till Stockholm idag efter att misslyckats med det 2 söndagar i rad, så vid halv 8 bestämde jag att vi skulle äta frukost inklusive te och titta på "Dumma mej" för att sedan åka in vid 10-tiden. Så blev det! Filmen höll absolut för en fjärde tittning, men frukosten smakade papper och jag var fortsatt hungrig när vi gav oss iväg.

 


Det var ingen stor shopping, bara apoteks-grejjer och box-handskar till Pär så att även han kan puckla på box-bollen på övervåningen. Jag är en anhängare av uttrycket "Du får vad du betalar för" och därför blev jag glatt överraskad när blockljusen från Lagerhaus (som jag köpte på Elins fö'lsedag) brann mycket längre och bättre än de från Coop + att de är större. Därför gick jag tillbaka till Lagerhaus och köpte fler färgstarka blockljus, närmare bestämt 9 stycken + ett knallrosa mått-set.


När vi kom in till sta'n, så köpte jag en smoothie från Brämhult för att hålla hungern stången och det gick väl ganska bra. Vi åt på McD, men det var inte gott det heller. Det är inget som är gott när jag är ledsen i ögat..... Jag är hungrig nu igen, men jag vill inte ha någon mat. Pär veckohandlar på vägen hem och jag bad honom köpa våffelmix tills ikväll och det är, banne mig, våfflor som jag tänker äta till middag!

     

Igår drabbades jag av en våg av o-inspiration och jag bestämde mig för att ta ledigt en vecka. Ledigt från LKHF. Vi ska storhandla till helgen och jag ska sätta ihop en riktigt bra matsedel ā la LKHF som räcker 2 veckor framåt med start på måndag och jag tänker göra en nystart med kosten då oxå och jag ska dessutom ta mig till SATS! I augusti öppnar ett SATS i Huddinge och jag planerar att byta till den anläggningen. Enligt kartan, så kommer den att ligga väldigt nära pendeltåget och det är bara halva åksträckan jämfört med att åka in till sta'n som jag gör nu. Om jag börjar träna där i stället, så kanske jag orkar hålla igång styrketräningen bättre än vad jag har lyckats med hittills.

 

Jag hade mina vanliga klack-kängor på fötterna när vi var i sta'n. Resultatet blev svårt plågade fötter och ont i ryggen, men ingen som helst känning i några muskler som jag alltid får av MBT-skorna. När jag vill va' fin, så blir det absolut pin!


Halvt fridens......

Av Ewa - 5 april 2011 06:36

Ellen är död.

Hon dog strax före 6 i morse.

När jag lade in henne i buren efter gårdagskvällens matning, så var hon - för ett ögonblick - helt lealös och mina värsta aningar besannades: hon hade inte långt kvar.

Jag hade svårt att somna.

Före 6 i morse kom Pär in och sa att Ellen förmodligen skulle komma att lämna oss idag.

Vilken djävla start på dagen!

Efter det kunde jag inte somna om.

När jag kom in i köket, så stod Elsa nära, nära Ellen i buren och då visste jag.

Jag hade förlorat ännu en hjärtegris.....

DJÄVLA VETERINÄRER!!!!

Faktum är att, förutom att Ellen hade ont när hon kissade, så mådde hon PRIMA ända tills veterinären satte in antibiotikan som slog ut hennes mage.

Jag hoppades att Ellen skulle ha en chans eftersom hon inte kom till veterinären pga att hon hade slutat äta, men icke.

Jag mådde skit förra veckan när veterinär-besöket nalkades och gissa om jag kommer att dra mig för att be dem om hjälp igen!


O-fridens.


PS. Jag har mailat Animalen och framfört mina åsikter. Jag behövde det.


Hej.
 
Klockan 6 i morse dog ett av mina marsvin. Den 30 mars var vi hos er med Ellen, som hon hette, därför att hon hade ont när hon kissade, men i övrigt mådde hon prima. Veterinären undersökte henne och röntgade henne och kom fram till att det var urinvägsinfektion; möjligen en ytterst liten urinsten. Ellen fick antibiotika, en 5-dagarskur. Dagen efter märkte jag att hon mådde bättre för hon hade inte längre ont. På lördagen slutade hon äta. Vi började stöd-mata henne med Critical Care och på måndagen, igår, så skaffade vi även FibrePlex. Det hjälpte inte och i morse dog hon alltså.
 
Förutom sorgen, så är jag djupt besviken. Veterinärer verkar över huvud taget inte kunna tillräckligt om marsvin. Varför fick vi ingen förvarning om att Ellens mage kunde slås ut av antibiotikakuren? Varför fick vi inte rådet att börja med FibrePlex samtidigt med antibiotikan?
 
Egentligen skulle jag vilja ha tillbaka de dryga 2000 kr som detta har kostat oss, men det är väl inte möjligt utan en massa byråkratiskt krångel. Jag har svårt att tro att jag kommer att anlita Animalen i fortsättningen.
 
Vänligen
Ewa

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards