Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Ewa - 28 mars 2011 16:03

Jag har blivit van vid att rådjuren passerar utanför nästan varje dag. Idag med. Precis nu när jag satt här, så kom en rådjurs-flicka makligt promenerande förbi. Hon hade öronen på helspänn, men i övrigt såg hon lugn ut. Tänk att få bo som jag gör med både rådjur, harar och ekorrar precis utanför. Det är sann lycka för mig!


Fridens.

Bilden är ett par år gammal.

 

Av Ewa - 28 mars 2011 15:05

Jag lade mig klockan midnatt och sov till halv 6 när Pär kom in och sa hej då. Toaletten. Somnade om till halv 9 när Elin kom in och sa hej då. Somnade om till halv 12 då jag tänkte att nu räcker det, satte mig upp bara för att lägga mig ned igen. Jag kom ur sängen kvart över 12 när Elin hade kommit hem från skolan och körde upp mig. Jag tycker om att sova! Inte bara som flykt när jag mår dåligt utan jag tycker verkligen om att sova!! Det är så gosigt och kravlöst och sällskapsfritt.


"Själens osaliga längtan" av Audrey Niffenegger är en riktigt bra bok och jag har snart läst ut den. Den skiljer sig från mängden genom sin oförutsägbarhet och sin intrig över huvud taget och det är svårt att hitta den sortens böcker nu för tiden. A Niffenegger har även skrivit "Tidsresenärens hustru" som definitivt skiljer sig från mängden och som jag försökte läsa, men inte lyckades få grepp om därför att den var rörig alternativt att min koncentration inte var på topp. Jag har sett den som film och då lyckades jag hänga med, men efter att ha läst "Själens....", så är jag sugen på att göra ett nytt försök med boken.

 Fridens. 

Av Ewa - 28 mars 2011 14:43

Bluebox är en riktigt farlig sida.... Vojne, vojne! Gå inte in på den sidan om du vet med dig att du inte har råd att köpa något! Grejjerna är ganska dyra beroende på vad det är för något, men det är kvalitét och det jag har beställt därifrån har jag inte ångrat. Deras väskavdelning är bland de farligaste som jag har råkat på och nu har jag åkt dit igen. Ännu en väska.      Kan man ha för många väskor? Ja, Pär , jag vet att du tycker att man kan ha för många! Dessutom såg jag vad jag skrev för exakt ett år sedan vilket visar att jag är pinsamt regelbunden för det var väskor från Bluebox då med.      Då var det av märket Oilily som är Nederländskt och idag är det av märket PiP som tillhör samma företag och stilen är väldigt lik och jag gillar den stilen! Jag har inte sett många som har haft så'na väskor. I höstas köpte jag en liten, svart väska med både bärhandtag och axelrem (från Åhléns) och den har varit min absoluta favorit trots storleken (det ryms en mobil och en plånbok). Väskan som jag nu har åkt dit på är av samma stuk, men litet större.




Jag undrar var begäret efter väskor, allt från små handväskor till ryggsäckar, egentligen kommer ifrån? Någon som vet? Det är i alla fall ärftligt för Elin har oxå ett onaturligt väskbegär.


Fridens.   

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards