Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Ewa - 25 mars 2011 22:22

They're everywhere

A lot of angry people

In each and every place

A lot of angry people

They feel they've had enough

Seeing everything go to waste

They're everywhere

A lot of angry people

But you can only take so much of ignorance and such

Then the tender turns tuff and start fighting back

 

  

 

"Tender turns tuff" med Mikael Rickfors från mitten av 80-talet.


Av Ewa - 25 mars 2011 17:18

Det har fortsatt att blåsa och solen skiner, men temperaturen har sjunkit drastiskt. När jag gick till Konsum på eftermiddagen, så var det knappt plusgrader och det blåste så dj-a kallt! Först tog jag på mig vårjackan, men jag vände i dörren och bytte till vinterjackan. Det var knappt att skinn-handskarna var tillräckligt varma. Den här sortens väderomslag ger mig ont i lederna, i knäna och jag känner mig allmänt ruggig. Jag har inte städat idag som planerat utan gör det i morgon i stället.

 


Fridens. 

Av Ewa - 25 mars 2011 11:34

Mer ur "Modern psykologi". Visste ni att barn har flera många trots-åldrar? Vid 2-3-årsåldern, 4-årsåldern, 6-årsåldern, 9-årsåldern och 12-årsåldern. Det verkar som hela barndomen är en enda trotsålder! Det är i trotsåldern som barnet utvecklas och mognar som mest, så den är inte till enbart för att testa föräldrarna....


Malin Alfvén är föräldra-psykolog och säger att föräldrar behöver bli arga ibland. Barns ska lära sig att vi alla har de här känslorna, ilska sorg, glädje och att vi ska använda dem - fast på ett konstruktivt sätt. Det har jag hävdat länge! Barn mår inte bra av att luras på föräldrarnas känslor. De behöver se att även mamma kan bli ledsen eller besviken.


De flesta vet att det inte är bra på något sätt att aldrig säga nej till sitt barn. Det blir bortskämt och odrägligt. Det finns en annan anledning att säga nej och det är att barnet själv lär sig att sätta gränser mot resten av världen, barnet lär sig att säga nej och det är viktigt! I dagens samhälle som kryllar av valmöjligheter, så är det absolut nödvändigt att kunna säga nej för annars kör vi slut på oss. Själv har jag lärt mig att säga nej t.ex till KBT-fanatikern och jag mår bra av att kunna säga nej, att sätta upp en tydlig gräns. Jag har sällan haft svårt att säga nej till Elin som, i sin tur inte har svårt att sätta egna gränser.


Fridens.

Av Ewa - 25 mars 2011 11:30

 

Idag, på självaste våffeldagen, fyller Lillan 5 år!! Det är första gången ett marsvin har blivit så pass gammalt för oss. Lotta skulle oxå ha blivit 5 år om hon inte hade lämnat oss i november.....


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards