Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Ewa - 24 mars 2011 20:14

Nu har jag ätit LKHF (inte så strikt) seriöst i ett halvt år. Dessförinnan på samma nivå, men inte under så sammanhängande period. Godissuget finns kvar. Det har minskat rejält och ligger nära noll jämfört med förut, men det finns kvar och det har förändrats. Tidigare så var min favoritkombination choklad och chips. Choklad över huvud taget! Och små-kakor. När jag blir godissugen nu, så är det ett specifikt sug nämligen cola-flaskor och salta dö-skallar. Choklad kan vara gott ibland, men jag tröttnar fort och chips, ja, det smakar bara konstigt! Det kan

                 

verka fånigt, men det tog ett bra tag innan jag erkände det för mig själv: mina favoriter var inte längre mina favoriter och det dröjde pinsamt länge innan jag slutade att köpa hem dem. Suget efter kakor är helt borta.


Jag har aldrig tyckt om mörk choklad och kommer nog inte att lära mig tycka om det heller. Mörk choklad som är fylld är en annan sak. 


Fridens.

Av Ewa - 24 mars 2011 17:34

Idag kom det nya numret av "Modern psykologi" och det fanns, som vanligt, massor att läsa. En av artiklarna handlar om ägget och dess revansch. Artikel-författaren pratar med Martin Ingvar ("Hjärnkoll på maten") och frågar om man verkligen kan äta hur många ägg som helt med tanke på kolesterolvärden. Martin Ingvar svarar att alla som inte har en sjukligt förhöjd risk för höga kolesterolvärden kan äta ägg. Det är inte det kolesterol vi får i oss med maten som ger höjda värden. De orsakas av en rubbad ämnesomsättning som man ofta ser hos människor som har ätit stora mängder socker- och stärkelserik mat.


Som jag har skrivit tidigare, så innehåller ägg vartenda näringsämne som kroppen behöver förutom c-vitamin. Äggets fett och protein är precis den sortens näring som hjärnan mår bra av, så ägg är smart mat. Ägga på, vettja!    


Fridens.

Av Ewa - 24 mars 2011 17:21

Hela mitt jag är i chocktillstånd. Efter gårdagens läkarbesök, så blev jag tok-trött och gick och lade mig före halv 24!! När klockan var 8 idag, så tyckte min kropp att jag hade sovit färdigt, så jag gick faktiskt upp då och har varit vaken sedan dess!!!

 


Jag kan inte säga att jag har fått massor gjort tack vare den arla uppstigningen för det har varit som vanligt, men - gud ske lov! - så har dagen inte känts outhärdligt lång! Eftersom det är torsdag, så var det dax att städa sötnössens bur + köksgolvet. När det var klart, så hjälpte Elin mig att byta klädsel på soffan, från rött till natur. Jag planerar att städa i morgon och det känns väldigt skönt att ha soffan avklarad! Det är ett överraskande tungt göra.


I skrivandets stund är Elin och Pär i Skärholmen och har inhandlat en box-boll. Jajamänsan, en boxboll! Elin har länge sagt att hon önskar att hon hade en box-boll att dunka på när hon känner sig frustrerad över diverse händelser och tvåbeningar och nu slog vi till. Box-boll + krok + handskar för 950 pix på Intersport. Pär föreslog att vi kan sätta dit en bild av herr Reinfeldt och det låter väl inte helt fel. Just idag tror jag att Elin vill sätta dit en bild av sin tjurige pojkvän som uppträder som ett omoget pucko på deras 1-årsdag.


 

Pär och Elin äter middag i Skärholmen och nu ska jag fixa ihop något till mig.


Jag är pömsig.....

  


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards