Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Ewa - 20 mars 2011 16:48

Idag är det så där vansinnigt soligt igen och efter fredagens bakslag, så har vindarna vänt och är inte fullt så kalla längre. Plural i plusgrader. Jag tog en långpromenad i första hand för att få vara ensam och eftersom jag ville vara ensam, så länge som möjligt, så gick jag inte så fort. Jag gick hemifrån strax efter halv 12 och det gjorde tydligen många andra oxå för det var ovanligt många flanörer ute. Det var väldigt skönt och jag behövde inte handskarna mer än i början. Jag var in på Konsum och in till tobakshandlaren. Kaffestugans uteservering var närapå full och fikande figurer. De flesta satt nära husväggen, uppradade som surikater med solbrillor på. Det blir vår i år oxå!



 


En promenad i sällskap av endast musik-mobilen gjorde mig gott och gårdagens klåda är borta. Jag har börjat gilla min nya mobil riktigt mycket nu. Det var inte alls kärlek vid första ögonkastet så som Pär och Elin upplevde när de fick sina respektive touch-mobiler (det är nästan så att jag vill säga till dem att skaffa ett rum.....). Det är onekligen praktiskt att ha musiken i mobilen; en pryl mindre att släpa på och så finns den fördelen att jag kan radera låtar direkt utan att först behöva koppla den till datorn. Aj lajk it!


 

Elin är tillsammans med Hashim. De firar 1 år! Egentligen är det den 24:e, men Hashim är upptagen nästa helg. De har alltså varit tillsammans i 1 helt år! Det är klart att det ska firas!

 



Jag tänker göra bacon och äggröra på grädde som middag till Pär och mig och så tror jag att jag ska övertala honom till att se "Dumma mej!". Det blir 3:e gången för mig, men en riktigt bra film pallar för det och det finns alltid nya saker att upptäcka. "It's so FLUFFY!!" 


Fridens.        



Av Ewa - 20 mars 2011 11:10

Jag har snart läst ut "Gilla läget." och förutom att den är tänkvärd, så är den skrämmande. Amerikaner har alltid gett intryck av att vara anhängare av positivt tänkande och det är de, men det är mycket, mycket värre än så. Det positiva tänkandet har djupa rötter ända tillbaka till 1800-talet och från 1950-talet och framåt, så används det in absurdum. Det handlar verkligen om att förneka alla negativa tankar och känslor! Trots att USA är medvetet om att det har en enorm makt och påverkar den övriga världen otroligt mycket, så tar inte USA sitt ansvar, anser jag. En supermakt av den storleken som helhjärtat tror på och utövar positivt tänkande och som av den anledningen är fullständigt döv och blind för varningar om annanlkande katatsrofer (som t.ex den ekonomiska kraschen 2008)borde straffas i proportion till det!!


Jag har fått vatten på min kvarn när det gäller det negativa och rent av farliga med positivt tänkande.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards