Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Ewa - 15 mars 2011 16:17

På eftermiddagen promenerade jag 60 minuter i ganska makligt tempo och det var så skönt trots iskalla vindar i ansiktet!! I uppförsbackarna tog jag det väldigt försiktigt och mina gånglåtar orkade jag bara med på plana raksträckor och i nedförsbackar. Voj, voj.... Kondisen ligger på minus, uthålligheten ligger på minus och likaså styrkan. Allt måste återuppbyggas efter flera månader av vanskötsel. Tur i oturen och tack vare LKHF, så har jag i alla fall inte gått upp i vikt under dessa månader. Det känns skönt ändå, ungefär som att jag har ett mål med träningen - att komma i form över huvud taget. Det som är roligt med att börja från noll är att jag brukar känna förbättringar från ett träningspass till ett annat; det rör på sig hela tiden.

   


Grannens kaniner. Vår relativt nyinflyttade granne har 2 stora vädurar (?) som bor utomhus i ur & skur. Jag pratade lite med henne när hon precis hade flyttat in och byggde på uteburen. Hon berättade att hennes 2 döttrar hade fått varsin kanin i present och att de var köpta på Blocket. Personligen skulle jag aldrig köpa husdjur via Blocket, men vi är alla olika. Hon berättade oxå att det inte gick att ha dem inomhus eftersom de gnagde sönder precis allt. Månaderna gick och kaninerna bodde där ute i buren som består av dels en ganska stor träbur och en vanlig plastbur med galler över. Burarna har respektive ingång mot varandra, så att kaninerna kan gå emellan. Det verkar som om det är plastburen som är toaletten. För ett par veckor sedan kom det dit en höhäck och då undrade jag hur människan tänkte. En höhäck utomhus i ur och skur. Det är inte bra för kaninerna att äta fuktigt/ruttet hö! Kaninerna i sig ser inte sjuka ut, men jag har börjat må dåligt av att se dem 2 i den där urtråkiga buren som ytterst sällan städas. Det verkar som att de får endast torrfoder att äta och aldrig färskt hö eller grönsaker. De får ingen uppmärksamhet att tala om utom när någon av döttrarna släpar runt den i famnen. De får aldrig sträcka ut sig och röra sig. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska prata med grannen eller inte. Kan ni hjälpa mig? Jag vill råda henne till att sälja kaninerna vidare till någon som faktiskt vill ha dem hos sig och inte bara som 2 djur i bur som man morsar på i förbifarten.


   Det är så här en kanin ska må!


Jag har halkat ur en intensiv läsperiod, men nu krafsar jag mig tillbaka igen genom att läsa en bok som inte är så tjock: "No och jag" av Delphine de Vigan. Den är väldigt bra och har ett härligt språk! Jag har beställt en bok som jag har väntat på skall komma ut som pocket, Barbara Ehrenreichs bok "Gilla läget. Hur allt gick åt helvete med positivt tänkande.". Ni som har följt min blog förstår varför jag vill läsa den boken! B Ehrenreich har överlevt cancer, men det var inte tack vare KBT eller positivt tänkande.

  


På promenaden var det andra gången som jag hade det trådlösa blue tooth-kitet och jag har svårt att komma överens med det! Dels har den lurar som ska pluggas in i öronen som proppar och det är obekvämt, så dem bytte jag till mina vanliga MP3-lurar och dels så har den en volymkontroll som bara reagerar när den inte ska reagera. Den sortens volymkontroll som du sätter fingret mot för att aktivera och sedan låter fingret glida längs med för att höja eller sänka. Den fungerar inte med en tumme och den fungerar naturligtvis inte med handskar på utan endast med ett lagom uppvärmt pekfinger, men inte ens då finns det garantier! I fortsättningen tar jag med enbart mobilen inklusive dess hörlurar.    


   Så här ser den omöjliga prylen ut, men min är vit.



Elin har åkt till sin prins. Efter att ha blivit osams över skapade problem, så blev de äntligen sams igen i söndags för att återförenas idag. Den kärleken, den kärleken..... Jag får äta middag själv och jag vill ha något LKHF-igt, så det blir bacon med äggröra på grädde.


Fridens.   



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards