Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Ewa - 12 mars 2011 22:36

"Flowers on the grave" med September.


Fridens.   


Av Ewa - 12 mars 2011 16:30

Elin och jag gjorde ett nytt försök att ta oss till Stockholm och det gick smärtfritt den här gången. Jag köpte några fler Pilgrim-smycken för ett av presentkorten och 3 pocket + ett magnetbokmärke (med ekorrar på) från Pocket Shop för det andra presentkortet. Med hjälp av en födelsedagsrabatt på 100 pix från Body Shop-klubben, så köpte jag en ny doft, "Dreams Unlimited". Den är fräsch och fruktig. Några apoteks-grejjer och busfärskt bröd från Sergelbageriet.

  


Body Shop är en butik med stort hjärta och mycket samvete. De säljer inga produkter som har testats på djur och de flesta ingredienserna baseras på rättvise-handel. Jag har skrivit på deras protest-lista mot Sveriges lama straff-satser för "trafficking" och idag betalade jag 10 kr för att en kongolesisk flicka ska få ett skolkit med information om rättigheter, jämställdhet och demokrati. "Först när hon vet sitt eget värde kan hon göra anspråk på sina rättigheter" står det på baksidan av kortet som jag fick som bevis på gåvan. Det är som Elin sa "10 kronor är ju ingenting för oss!".


Jag tog ut kontanter från en bankomat som låg intill en uteservering (uteservering??! Det blåser svinkallt idag!! Bara +3) och där satt en kvinna med 2 chihuahuor i en väska. De hade tröjor på sig. De var så himla bedårande att jag var tvungen att gå fram och fråga om jag fick hälsa. Det fick jag, men hon varnade mig för att den ena hade en period av skällande och morrande då den nyligen blivit biten av en annan hund. Faktum var att den lille stackaren hade haft hela huvudet inne i gapet på en schäfer!     Jag uttryckte min fulla förståelse för att den skällde och morrade! Tacka tusan för det!! Den andra hunden var lite lugnare och den slickade mig lite på handen.


   Inte en chihuahua, men pyttig.....


Kan ni gissa vad vi gjorde när vi kom hem? Vi gjorde en kanna te och åt av det busfärska brödet förstås!


Pär åkte till Öland i morse och har kommit fram som det var planerat. Han kommer hem om en vecka, men om det är uselt väder och han känner sig ensam, så kommer han hem tidigare. En av anledningarna till Ölands-resan är att han ville prova hur Yetin är att långköra.

  


Jag har fått det trådlösa head-setet att fungera med hjälp av Pär. Annars hade det ju inte gått..... Musiken finns numera i min nya mobil i stället för i MP3:n. Med hjälp av blåtanden (blue tooth), så kan jag röra mig fritt inom en radie av 10-15 meter med bara hörlurarna i öronen. Igår låg mobilen på bordet och jag var in till vardagsrummet utan att kontakten bröts. Wow. Den här sortens teknik är ganska kul när jag väl har vågat mig över tröskeln vill säga.


Jag kommer inte att se kvällens melodifestival-final. Bara så ni vet!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards