Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Ewa - 2 mars 2011 16:46

.....vad det är som gör att jag inte tröttnar på vissa låtar trots att de är 20 år gamla medan andra får mig att vilja kräkas och plugga igen öronen efter bara en månad?


Fridens.    


Living in a box med "Living in a box" från ungefär 1985.


Av Ewa - 2 mars 2011 16:43

Skulle du vilja ha evigt liv? Ärligt talat?


Fridens.

  

Av Ewa - 2 mars 2011 16:31

När jag stod och väntade på tåget förra onsdagen, så var vädret konstrastrikt. Det var -20 grader, men ändå värmde solen ryggen redan tidigt på förmiddagen. Idag, däremot, var det inga kontraster utan en enkel och tydlig föraning om en vår som kommer så småningom. Jajamänsan, det kommer att bli vår! Det strålar en värmande sol från en klarblå himmel. Snön smälter och det rinner här och droppar där. Barmark!!! Jag promenerade iväg för att hämta ett paket och det var sååååå skönt! Skönt att komma ut, skönt med sol, skönt med fysisk aktivitet och skönt att vara för mig själv. På vägen hem var jag in på Konsum och köpte bananer, falukorv, drickyoughurt och 2 buketter med röda tulpaner. Just nu har jag 2 krukor knökfulla med färgstarka tulpaner, men man kan inte ha för många tulpaner, eller hur?

  


Triss-lott-reklamen "Plötsligt händer det..." passar in för mig idag, men inte för att jag har köpt någon lott. Nä, det gäller Apoteket i stället. Efter att i flera år ha haft som motto att man ska kunna få sina mediciner direkt hem i brevlådan, men utan att någonsin har uppfyllt detta, så landar plötsligt en av mina medicin-beställningar i just min brevlåda och inte hos mitt post-ombud. Plötsligt hände det och därmed slapp jag ännu en vända till ICA i Salem. Tack!


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards