Alla inlägg under februari 2011

Av Ewa - 9 februari 2011 11:03

Det blev inget bra besök hos Psykläkaren. Tungt. Gråt och tandagnisslan. Uppgivenhet över att hon inte kan hjälpa mig. Hon insisterade på att jag borde ha en samtalskontakt, men jag vill inte. Det är inte det jag behöver. Jag behöver inget bollplank som talar om för mig att jag mår bättre av att försöka att tänka på ett annat sätt. Jag behöver någon som kan få Af och FK att förstå att jag är för sjuk för att arbeta! Jag behöver någon som kan få Af och FK att förstå att de kan spara in på både resurser, tid och, framför allt, psykiskt lidande genom att ge mig permanent ersättning!! Jag behöver handgriplig hjälp. Jag behöver ingen dj-a samtalskontakt!!! Eftersom jag mår så dåligt och eftersom det är mycket på gång nu, så ska tillbaka om en månad och hon avslutade genom att säga att hon nu slutar definitivt och att jag kommer att få en ny läkare. Vått ö söprajs.......


Fortsatt mörker.


Tröst: tomatbröd och semla.


O-fridens.

Av Ewa - 8 februari 2011 20:19

Idag fick Pär äntligen sin efterlängtade nya bil: Skoda Yeti i skogsgrön metallic!

Vi tog en provtur på kvällen och den är mycket väl godkänd.

  


I morgon har jag tid hos psyk-doktorn i Södertälje.


Fridens.

Av Ewa - 7 februari 2011 18:01

En sann eländes-skildring om pedofili: "Hur kunde hon?" av Dana Fowley. Den är hemsk. Den är, bitvis, avskyvärd, men den är bra. Riktigt bra! Den är ovanligt välskriven vilket inte är att ta för givet med verklighetsbaserade berättelser. I Dana Fowleys berättelse framgår med skarp tydlighet vilket ansvar man, som förälder, har att inte upprepa ett negativt beteende; negativa beteenden kan brytas och bör brytas.


Fridens.    

Av Ewa - 7 februari 2011 15:28

Jag sitter och läser till halv 2 eller 2. Sedan sover jag till 13. När jag sover bort förmiddagen, så känns resten av dagen hanterbar; inte alltför lång. Livskvalitét? Jag har inte ork att försöka få livskvalitét. Nu handlar det om att klara av en dag i taget.


O-fridens.


  

Av Ewa - 6 februari 2011 15:22

Jag har precis läst färdigt "Änglarnas tecken" av Danielle Trussoni. Om du tycker om änglar eller idén om att änglar finns bland oss, så läs den!


Fridens.    

Av Ewa - 5 februari 2011 11:58

Promenad på 65 minuter. Tungt och trögt. Ingen ork.


O-fridens.

Av Ewa - 4 februari 2011 17:54

En så'n satans sjukdom detta är!!!

Trötthet.

Förlamande trötthet (sov i nästan 14 timmar).

Hopplöshet.

Meningslöshet; varför stiga upp?

Ångest.


  



Av Ewa - 3 februari 2011 16:40

Sotaren var här idag. På lappen stod det att han skulle komma mellan 8 och 15. Vår lägenhet var först i kön och han var här 08.05 Som tur var, så erbjöd sig Pär att arbeta hemifrån några timmar eftersom han vet att jag tycker att tidiga morgnar är tunga. Jag sov med öronproppar och missade hela sotarbesöket. Pär sa till mig när han skulle åka till arbetet. Någon nytta gjorde sotaren för fläkten låter inte lika illa längre; mer sus och mindre motor, så att säga.


Eftersom det är torsdag, så har jag städat buren och lagt in en stor hö-bunt till mina sötnöss.


Med hjälp av Elin hittade jag en sida med urläckra bakgrundsbilder bl.a bilden nedan.


Fridens.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards