Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Ewa - 23 februari 2011 16:31

-20 i morse. Svinkallt med andra ord. Och jag skulle ut och iväg eftersom jag hade tid hos Rosie klockan 10. Jag gick hemifrån tidigare än jag hade planerat i stället för att sitta kvar vid köksbordet och halvsova. Naturligtvis var tågen försenade. Naturligtvis hade det inte med kylan att göra utan det berodde på ett signalfel. Jag kom till centralen och hasade till t-banan lagom till ett tåg mot Mörby. Det var förseningar även där och vagnen var packad ā la sardinburk med sardiner som osade vitlök..... När tåget körde in på Stadions perrong, så blev jag medveten om att jag var på fel tåg! Tågen mot Mörby stannar inte vid Karlaplan dit jag skulle. Jag måste byta till ett tåg mot Ropsten. Jag klev av på Stadion och gick tvärs över perrongen till andra sidan för att ta ett annat tåg tillbaka till Östermalmstorg för att där kunna byta till ett tåg mot Ropsten. Det var ju tur i oturen att jag gick hemifrån tidigare än planerat. Att jag hoppade på fel tåg är ett tydligt tecken på att jag inte mår bra, är okoncentrerad och psykiskt trött. På väg till Rosie, så svängde jag in på en tvärgata för tidigt, men där fanns ingen frisersalong och då fick jag nästan panik över att jag var så himla snurrig i huvudet! Klippningen blev ganska bra och håret får nu finna sig i att benan är på andra sidan. Nacken är behagligt snaggad.

  


Af-damen ringde. Hon informerade mig om vem min nya handläggare kommer att bli (en annan dam) och att ett möte planeras inom kort. Hon beklagade även att jag blir tvungen att tilldelas en ny handläggare. Kanske är det så att hon faktiskt tycker att det är beklagligt, men jag ger inte ett ruttet lingon för det beklagandet! "Jag beklagar att beslutet har tagit så lång tid....."  och  "Jag beklagar att du inte mår bra....."  och  "Jag beklagar att reglerna är som de är...."  och "Jag beklagar att du måste byta handläggare.....". Bla BLA BLA!!!


Hon frågade mig varför jag inte ville fortsätta Förberedelse-kursen och jag sa, än en gång, att jag inte tror på KBT och att jag faktiskt inte tycker om M. "Det var inte tänkt att kursen skulle ha den inriktningen" svarade hon. Nähä. Om Af anlitar en KB-terapeut, så är det väl inte direkt förvånande om hon använder sig av den behandlingsmetod som hon har utbildat sig i och som hon dessutom bedriver på sin privata klinik??


Idag fick jag även svar från min nya FK-handläggare angående att jag slutar kursen. Hon skrev bl.a.: Även vi på FK är intresserade av ett läkarintyg. Då vi, efter tidigare kontakt med din läkare, gjort bedömningen att du borde kunna delta i arbetslivsinriktad rehabilitering så vill vi göra en ny bedömning om du ska fortsätta och kanske då i en annan aktivitet inom rehab-samverkan. "...tidigare kontakt med din läkare..." dvs ett läkarutlåtande baserat på gamla journalanteckningar (eftersom jag träffade läkaren i fråga endast en gång) där det står att jag är 100% arbetsoförmögen för all framtid, men som FK inte godtog just för att det inte var färska uppgifter. Att min Husläkare som träffat mig regelbundet i dryga 6 års tid kom fram till samma sak, det tar FK ingen hänsyn till. Jag har skrivit till Husläkaren och hoppas att hon är villig att fixa ett läkarintyg även om jag har för avsikt att be även den kommande psyk-läkaren om ett intyg.


Nu går jag på knäna.

Jag orkar inte mycket mer tjafs, krångel eller motgångar.

Fy fan, säger jag.

FY FAN!


O-fridens.





Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards