Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Ewa - 20 februari 2011 15:34

Vi storhandlade på Coop idag. För en gångs skull, så tyckte jag inte att det var jobbigt för jag upplevde det som att de flesta av våra skåp var sorgligt tomma och jag ville oxå få en möjlighet att köpa hem LKHF-iga saker att tugga på t.ex en god, fet ost som Wernerssons Gräddost. Det fanns dåligt med bilder av den här osten, men på bilden nedan, så syns den i nedre vänstra hörnet. 38% fett, mild och krämig smak. Bara naturliga ingredienser. För ost-snobbar, som bara äter ostar som luktar gammal strumpa, så är naturligtvis inte den här någonting att ha, men sedan jag började med LKHF, så är just den här osten ett bra sätt att få i mig fett. Den är, som sagt, mild, men smakar mer än vad den vanliga Hushållsosten gör. Den är lagom stor oxå i 400 grams cylinderformade bitar.

    


I DN.se står idag att läsa att armbandsklockan är på väg att försvinna. Åtminstone som tidsangivare. Folk använder tydligen mobilen när de vill ha reda på vad klockan är. Det här är sorgligt, tycker jag. Klockan som funktionell pryl kommer alltid att finnas hos mig och även som smycke. Jag har flera klockor som jag växlar mellan och jag köper hellre en lite billigare klocka för att kunna köpa en ny lite oftare i stället. Det är bara när jag går hemifrån, som jag hela tiden bär mobilen med mig, men om jag vill veta vad klockan är, så tittar jag på armbandsklockan som alltid sitter lätt tillgänglig på vänster arm. Att behöva gräva fram mobilen för en så'n sak gör jag bara om jag, av någon anledning, inte har någon klocka. Dessutom visar undersökningar att de som använder mobilen för att kolla tiden har glömt tiden innan mobilen ens är tillbaka i fickan. Dagens människa...... Sorgligt.


I morgon ska jag alltså ha mitt enskilda samtal med KBT-fanatikern M. Isch!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards