Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Ewa - 17 februari 2011 21:09

Jag bestämde mig för att SATS:a i morgon.

Jag föreslog Elin att vi kunde äta lunch i stan eftersom hon är ledig.

Sedan började jag fundera på att bara shoppa, inte träna.

Skämma bort mig.

Sedan började jag vela hit och dit.

Sedan tappade jag lusten för att träna.

Jag har egentligen inga pengar att shoppa för.

Jag har ingen lust att shoppa.

Alla meningslösa prylar.

Jag har ingen lust att åka hela vägen till Stockholm.

Medan vi tittade på "Las Vegas", så gick luften ur mig fullständigt.

Det gick inget bra att måla med pennorna.

Jag var fullkomligt, ekande tom på idéer.

Hopplöshet.

DÅ kom ångesten och den kom dånande med full kraft!!

Den bara brrrrrrakade in i mig och fick mig att både tappa andan och att vilja skrika rakt ut.

JAG ORKAR INTE MED DEN HÄR SKITEN LÄNGRE.

Jag tog ytterligare Theralen-droppar för det fanns inte en chans i helvetet att jag skulle försöka rida ut stormen utan hjälp!!

Dropparna innebär att jag inte kommer att ta mig ur sängen i morgon vare sig för att SATS:a eller shoppa.

Skit samma.

Allt är lika meningslöst.

Jag kan lika gärna ligga kvar i sängen hela dagen.

Det här var en variant på hur en ångestattack kan komma, till synes, från ingenstans och vända vitt till nattsvartaste svärta.

Men det är nog bara jag som låter Depressionens Röst ta överhanden och glömmer bort att tänka positiva och snälla tankar, eller hur?


O-fridens.

  

  


Av Ewa - 17 februari 2011 14:13

Mitt sömnbehov minskar sakta. Jag lade mig strax efter midnatt och hade lite svårt att somna pga alla tankar efter gårdagens BUP-möte. Idag sov jag till strax efter 11. Sedan kom Elin in med Ellen och tyckte att jag skulle stiga upp och fixa te, så att vi hann med det innan hon skulle iväg igen för sitt möte med SYV (studie- o yrkesvägledare). Så blev det!


När vi hade ätit färdigt, så städade jag buren. Att städa buren har väl aldrig varit direkt kul, men sedan vi köpte det nya köksbordet, så har det blivit bökigt och jag tycker inte om bök, jag tycker om enkelhet! Nu är det gjort i alla fall och det innan klockan ens hann bli 14.


Det jag har kvar att göra idag är att tvätta lakan och mig själv.


Imorgon ska jag verkligen försöka komma iväg till SATS! Jag både vill och behöver det. Däremot behöver jag inte kropps-scanning och jag kommer inte att lägga ned tid och energi på familje-trädet förrän jag vet om jag ska fortsätta idiot-Förberedelse-kursen eller inte. Så det så!


Idag ska jag inviga mina nya, läckra pennor som jag hämtade ut i tisdags. Det är alltid lite nervöst. Faktiskt.


Fridens.

    Ängelbrekt




Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards