Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Ewa - 13 februari 2011 17:00

När jag ska göra någonting som gör mig nervös eller som jag gruvar mig för (som ger mig ångest), så har jag en hemsnickrad taktik som kanske någon annan skulle kunna ha användning av.


1. Kvällen innan själva pärsen, så inbillar jag mig sällan att jag kan lägga mig tidigt för att sova bort en orolig kväll och natt. Jag sitter uppe tills jag blir trött även om det blir till 2. Jag vet att jag kommer att vara trött till följd av detta, men samtidigt, så kommer adrenalinet till följd av nervositet/ångest att hålla mig alert så länge som pärsen pågår. För mig kommer ofta tröttheten den andra dagen efter en sen kväll.


2. Jag ligger sällan sömnlös över det jag inte kan påverka. "Det är ju lättare sagt än gjort!" säger nog många, men det är något som jag har tränat på länge, länge och som nu gör att jag kan ta det lugnare när det drar ihop sig; jag kan skjuta det ifrån mig tills det verkligen gäller.


3. Jag försöker att ta extra mycket hand om mig själv t.ex genom att ha sköna favoritkläder på mig som jag känner mig bekväm i. Jag har aldrig nya kläder "dagen till ära"! Jag bryr mig heller inte om hur jag egentligen ser ut utan det handlar mer om att behålla lugnet, att ta mig igenom pärsen.


4. Jag brukar belöna mig själv efter att pärsen är genomgången oftast genom att köpa något (det är den sortens belöning jag gillar mest; krasst eller ej). Det kan oxå vara en belöning att strunta i resten av den dagens måsten.


Jag har tillfälle att praktisera min hemsnickrade taktik inför i morgon då det är Stöd-kursens första dag. Blä. Ikväll blir jag förmodligen sittande till efter midnatt. Favoritkläder är redan utvalda. Eftersom jag förmodligen inte kommer att ha matlust på morgonen, så kommer jag att ta med mig en drickyoughurt och en mini-ost att äta vid tillfälle. Medan jag planerade detta och försökte komma på vilken väska som passar för tillfället i fråga, så upptäckte jag att jag bara har väskor som är för stora eller för små, så för att uppmuntra mig själv i stället för att belöna mig själv, så köpte jag en ny väska när Pär och jag var i Skärholmen idag. Nu kan jag inte göra mer inför morgondagen än att vänta in den. Jag ska vara i Huddinge redan halv 9. Uäää.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards