Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Ewa - 30 januari 2011 20:54

En av fördelarna med att vi skulle fira just svågern hemma hos densamme var att ingen skulle komma för sent eftersom det alltid är den familjen som kommer för sent. Tro att jag tappade hakan när svägerskan meddelade att svågern faktiskt inte var hemma "...än.."! Han hade löptränat med sin maraton-grupp + lyssnat på en föreläsning och han hade faktiskt inte hunnit hem innan gästerna anlände!! Jag blev så trött.....


Det fanns, som jag befarat, inte mycket för mig att äta* och jag var rejält hungrig när vi kom hem strax före 19. Dessutom fick jag en tok-klåda på vänster och endast vänster hand. Jag förstod inte varför tills jag började fundera. Vänster hand sitter närmast hjärtat (av händerna vill säga) och hjärtat mår bra av mättat fett och hemma hos svågern fick jag inte i mig fett över huvud taget, så därav klådan!      Lättmjölk (till teet), rinnig lätt-youghurt (att dippa grönsaker i) och lätt-ost  - det är klart man får abstinens! Hemma hos oss har vi ätit full-feta ostar, så pass länge att jag hade glömt hur torra och tråkiga lätt-ostarna är. Isch!

Jag åt 2 mackor med mycket smör, skinka och ost och så var hungern stillad och klådan har avtagit. Nästa kalas-tillfälle blir hemma hos oss i början av mars och då blir det riktigt kalas!


Fridens.


* gulasch där jag åt köttet och paprikabitarna, gurka och röd paprika att dippa, några ostskivor och små tomater. Efterrätten bestod av en choklad-mousse-tårta som jag åt lite av, men som var hiskeligt söt. Till fikat fick vi hembakta mazariner som jag åt lite av, men jag nobbade Noblesse, vindruvor, litchi och nötter med choklad eller youghurtöverdrag. Inte mycket i min mage, som sagt.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards