Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Ewa - 29 januari 2011 16:10

Ännu en ångestfri dag. Känsloförvirringen som jag skrev om i onsdags kvarstår och jag är trött. Jag sover 12 timmar utan problem.


Jag tog en spa-dusch med rubbet dvs. ansiktsmask, hårinpackning, skrubb och insmörjning. Inpackningen (Wellas) fungerar bra mot klådan i hårbotten.


I morgon ska vi till svågern med familj eftersom han fyllde år i förra veckan. Det är inte utan att jag funderar på maten då svägerskan är Viktväkterska.... Jag får nog se till att inte vara allför hungrig. En vän trodde att eftersom det ju handlar om kalas, så ökar väl chanserna att få i sig fett, men det tror inte jag för jag vet av erfarenhet att man kan göra det mesta i kalasväg utan fett. Och utan smak.   


Fridens.

Av Ewa - 29 januari 2011 15:25

Idag har jag mätt mig och det är 2 månader sedan sist. På dessa månader har det försvunnit 7 cm (bysten, höfterna och vaderna). 2,8 kg borta på två månader. 


Jag har en liten spiralbunden bok som jag skriver ned de här mätningarna i och enligt den, så började jag med LKHF på allvar i mitten av juli månad 2010, så nu har jag hållt på i 6,5 månad.


Reusltat efter ca ett halvt år är:

Vikten: - 5 kg

Bysten: -4 cm

Midjan: -7 cm

Höften: -6 cm

Låren: -6 cm/ben

Vaden: -2 cm/ben


Eftersom man hellre ska mäta sig än väga sig och det dessutom är midjemåttet som gäller hälsan, så måste jag ju säga att det går åt rätt håll! Jag har börjat vänja mig vid att det går långsamt och jag har äntligen accepterat det. Kroppen hinner med och jag slipper överflödig hud. Förmodligen minskar risken för att jag ska gå upp all vikt igen. När jag var med i Viktväktarna, så gick jag ned 10 kg på bara 4 månader och sedan ytterligare några kilon, men de har jag fått tillbaka med råge......


Jag hittade en blog av en tjej i tidiga 20-åren som just nu diskuterar med sin läkare om en gastric bypass. Jag skrev en kommentar och rekommenderade LKHF och hon svarade att hon hade provat det, men att hon hade gått upp i vikt. Hm. Jag undrar om hon gjorde rätt?


Jag hittade en annan blog med ordet "viktresa" i titeln och det visade sig vara en dam i min ålder som skulle gå ned 5 kg med hjälp av Itrim. 5 kg!!! Vad är det för dj-a vikt-resa?! 5 kg är vad jag kallar för dagsutflykt. Kom igen när du, som jag har 25 kg kvar att bli av med. Det är en resa det!


Fridens.   

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards