Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Ändra fokuseringen

Av Ewa - 25 januari 2011 15:35

Ju mer jag läser om LKHF desto mer verkar det fokuseras på kosten som ett sätt att gå ned i vikt och jag tycker nog att den fokuseringen borde ändras till hälsoaspekter och hälsovinster. När det hela tiden tjatas om att gå ned i vikt, så tror jag att de som inte har viktproblem kommer att gå miste om en fantastisk kost av just den anlendingen. Socker och stärkelse och diverse konstgjorda tillsatser är inte bra för någon oavsett viktklass och det är himla synd om de normalviktiga går miste om att få må riktigt bra. Även normalviktiga skulle väl tycka att det är skönt att slippa bli förkyld x antal gånger varje år eller att slippa munblåsor eller att bli av med eksem eller att bli fri från lättare depressoner och ångest eller att bli frisk från diabetes? Ändra fokuseringen, så att fler vågar prova LKHF!


Fridens.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

25 januari 2011 17:23

Håller med till hundra procent!
Hälften av alla hjärtsjuka är smala, har jag läst. Och "hellre tjock och aktiv, än smal och passiv", stod det i tidningen härom dagen, kardiolog som sade det.
Sluta hetsa överviktiga och koncentrera kampanjen på hälsan!

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

25 januari 2011 22:59

Min tro på ett hälsosamt liv är baserat på en mångsidig kost. Människan är allätare och då ingår både animaliska produkter, frukt, grönsaker mm i kosten. Light-produkter och annan konstgjord mat finns inte i vårt hushåll. Det viktiga är att man själv känner att kroppen mår bra av det man äter. Vi har alla olika behov och det som passar en person, kanske inte är bra andra.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Ewa

26 januari 2011 15:24

Visst, en balanserad kost minus socker som finns i nästan allting.

 
Gubbfan

Gubbfan

26 januari 2011 09:08

Jag tror att du har rätt.
Har man viktproblem så beror det snarast på att man äter för mycket i förhållande till det man förbränner eller/och något fel om det ansamlas vatten i kroppens vävnader.
Sedan är det ju klart att en sund och miljöriktig kost är ett måste. Alltså inte för mycket av något. Men lågkolhydratkosten kan inte vara för bantningens skull.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Ewa

26 januari 2011 15:23

I första hand tar man bort kolhydrater, socker och stärkelse för hälsan. I andra hand går man ned i vikt om man är överviktig. Det fungerar bättre för de som har många kilon att bli av med än för dem som har "endast" 10 kg eller mindre.

I min familj har vi ökat antalet KRAV-märkta varor och äter mycket mer ekologiskt och det kan knappast vara fel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards