Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Ewa - 25 januari 2011 15:35

Ju mer jag läser om LKHF desto mer verkar det fokuseras på kosten som ett sätt att gå ned i vikt och jag tycker nog att den fokuseringen borde ändras till hälsoaspekter och hälsovinster. När det hela tiden tjatas om att gå ned i vikt, så tror jag att de som inte har viktproblem kommer att gå miste om en fantastisk kost av just den anlendingen. Socker och stärkelse och diverse konstgjorda tillsatser är inte bra för någon oavsett viktklass och det är himla synd om de normalviktiga går miste om att få må riktigt bra. Även normalviktiga skulle väl tycka att det är skönt att slippa bli förkyld x antal gånger varje år eller att slippa munblåsor eller att bli av med eksem eller att bli fri från lättare depressoner och ångest eller att bli frisk från diabetes? Ändra fokuseringen, så att fler vågar prova LKHF!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards