Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Visste ni.....

Av Ewa - 14 januari 2011 15:19

.....att det inte är någon idé att räkna kalorier? Det är vad du äter som avgör hur mycket du äter enligt Martin Ingvar, hjärnforskare och professor. Den som enbart fokuserar på mängden mat gör ett stort misstag eftersom kvalitéten har mycket större betydelse än kvantiteten. Den som äter LKHF vet oxå att det är mycket svårare att överäta med den sortens mat vilket skulle bevisas.


"För några hundra år sedan visste ingen vad en kalori var och nästan alla var smala. Nu vet allt fler feta det exakta antalet kalorier i en medelstor pommes frites och de är ändå fetare än någonsin. Något stämmer inte."

Ur "Matrevolutionen"

 

"Matrevolutionen" är en mycket intressant bok!


Fridens.

 
 
eva

eva

14 januari 2011 15:39

Hej! jag damp in på din blogg, såg den på bloglovin. Har suttit och läst och tycker du har riktigt vettiga tankar om det du skriver och tänker kika in fler gånger :) / Eva

http://tanteva.bloggplatsen.se

Ewa

14 januari 2011 18:05

Tack, vad glad jag blir! Jag kikar in hos dig oxå.

 
Nannis

Nannis

14 januari 2011 19:04

Är kanske olika för olika personer, för mig funkar det inte med bara lchf om jag ska gå ner i vikt, då måste jag räkna kalorier ändå. Det var efter kontakt med Dr Dahlqvist som jag fick klart för mig att en del av oss tyvärr måste räkna kalorier ändå =(

http://nannis.blogg.se

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

14 januari 2011 19:47

MÅSTE ha den snart!!=))

http://www.mittlchf.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards