Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Ewa - 14 januari 2011 15:19

.....att det inte är någon idé att räkna kalorier? Det är vad du äter som avgör hur mycket du äter enligt Martin Ingvar, hjärnforskare och professor. Den som enbart fokuserar på mängden mat gör ett stort misstag eftersom kvalitéten har mycket större betydelse än kvantiteten. Den som äter LKHF vet oxå att det är mycket svårare att överäta med den sortens mat vilket skulle bevisas.


"För några hundra år sedan visste ingen vad en kalori var och nästan alla var smala. Nu vet allt fler feta det exakta antalet kalorier i en medelstor pommes frites och de är ändå fetare än någonsin. Något stämmer inte."

Ur "Matrevolutionen"

 

"Matrevolutionen" är en mycket intressant bok!


Fridens.

Av Ewa - 14 januari 2011 15:15

.....att uttrycket "bantning" kommer från engelsmannen William Banting? Det kanske ni visste, men visste ni hur herr Banting själv gick ned massor i vikt? Jo, genom att ta bort stärkelse och socker ur kosten dvs en sorts LKHF och det är ju inte det samma som att banta utan en omställning av kosten.


Fridens.

Av Ewa - 14 januari 2011 11:47

Jag har inte varit utanför dörren på en vecka. Jag har hållt mig i stillhet och undvikit fysiska aktiviteter/ansträngningar. Hostan har hållt sig i schack och jag har inte behövt ta medicin varje dag. Igår städade jag buren och senare diskuterade Pär och jag LKHF dvs fysisk ansträngning + babbel = hosta. Jag tog medicin igår kväll och jag har tagit det idag på förmiddagen. Jag hade tänkt gå till Konsum, men det får Pär göra som har bil. Jag gruvar mig för söndagen då vi ska till Coop och storhandla...... Blä!


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards