Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Ewa - 13 januari 2011 16:21

Vårt gamla köksbord hade rundade hörn, näääästan ovalt och det gjorde att benen inte satt ute i hörnen som i sin tur gjorde att marsvinens handdukar kunde läggas ut på golvet utan att något var i vägen. Vår nya köksbord har ett ben i varje hörn vilket gör att 2 av bordsbenen står på marsvinens handdukar och det gör städningen något bökigare. I söndax städade Pär buren och valde modellen att be Elin om hjälp att lyfta undan hela bordet tills de rena handdukarna var på plats för att sedan lyfta tillbaka allt. Idag var det min tur att städa. Jag var ensam hemma, så att lyfta undan bordet själv var inget alternativ, men jag tyckte inte heller att det var något alternativ att vänta med att städa golvet tills någon kom hem. Kan själv! Jag behöver ingen hjälp, minsann!     Jag kröp in under bordet med en bit plastfrotté och en av handdukarna och lade ut dem som de skulle ligga längs med bordsbenen. Sedan tog jag helt enkelt spjärn med ryggen mot bordets undersida och lyfte hela kalaset med hjälp av rygg-, mag- och benmuskler och jag behövde ju bara lyfta ett par centimeter för att få grejjorna på plats. Jag kan själv! Visserligen behövdes 3-4 små lyft innan allt låg som det skulle, men vad gör det? Lite träning skadar aldrig!    


Jag har blivit blockerad! Jag har tyckt för mycket och kommenterat för mycket, så nu är jag blockerad!! Han blockerar de som han tycker skriver elaka saker. Om man jämför med de kommentarer jag fick när jag skrev om ofrivillig barnlöshet, så var mina kommentarer allt annat än elaka. Nä, det är en öm tå som jag kom åt, det är vad jag tror. Jag upptäckte det här när jag skrev en kommentar för att fråga om han någon gång har funderat på att skaffa husdjur i brist på vettigt, mänskligt sällskap. "Alla kan ju inte älska alla här i världen. I synnerhet, så har jag svårt att älska er!"


Fridens.


PS. Idag skulle min pappa ha fyllt 87 år.

Av Ewa - 13 januari 2011 12:01

.....varför så många tror att det är farligt att ta bort kolhydraterna helt ur kosten, men aldrig ifrågasatte den helt fett-fria kosten? Är det något som t.ex vår hjärna behöver, så är det just fett!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards