Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Ewa - 10 januari 2011 16:32

Elin och jag väntar på att Pär ska komma hem från arbetet + att han hämtar middaxmaten på vägen: pizza. Eftersom det var skolstart idag, så fick Elin välja maten och sålunda äter vi pizza idag. Vad min mage vill ha och inte ha är jag inte tvärsäker på, men när jag tänker på pizza så hörs ett "Ok!" jämfört med om jag tänker på t.ex stekt makrill för då gör magen en volt och skriker "Tvi vale!". Jag får äta det magen är sugen på och hålla mig så nära LKHF som jag kan.....


Elin kom iväg till skolan utan problem bara för att upptäcka att hennes enda fm-lektion var inställd. På hemvägen studsade hon in på dagiset nedanför oss och fixade en praktikplats för nästa vecka (Pär ringde och förhörde sig om möjligheten i förra veckan). Hon kommer att vara hos blöj-nissarna som hon föredrar jämfört med de äldre barnen.


När jag låg i soffan och läste och Elin stod i duschen, så hörde jag hur någon gick i trappan på utsidan och strax efteråt så ringde det på dörren. Jag valde att inte öppna. Döm om min förvåning när personen själv öppnar dörren och ropar "Hallå?"!!! Det visade sig vara hemhjälpen som egentligen skulle till vår granne nedanför, men han hade gått fel (jag förstår i ärlighetens namn inte hur han kunde gå fel!). Han talade väldigt dålig svenska och jag kom mig inte för att påtala att det inte är så trevligt när någon man inte känner bara bestämmer sig för att öppna dörren och kliva på! Hittills är det bara ouppfostrade snorungar som har gjort så. Det är jag som bor här och även om jag är hemma när någon ringer på dörren, så är inte det samma sak som att jag måste öppna och det är definitivt inte besökarens uppgift att kontrollera om jag är hemma eller ej! Jag kommer nog att låsa dörren i fortsättningen....


Nu har jag läst ut "Nostradamus försvunna profetior" (den var väl ok och väldigt lätt-läst) och som en anna kedje-rökare, så hinner jag knappt lägga den ifrån mig innan jag börjar på nästa bok som i det här fallet är en verklighetsbaserad historisk roman om Kinas sista kejsarinna, "Orkidé" som är skriven av Anchee Min. Läsa, läsa, läsa!


Jag lämnade återbud till Af-damen och till Af-psykologen och har fått en ny tid nästa tisdag.


Plusgrader, sol och väldigt blåsigt.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards