Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Ewa - 9 januari 2011 15:59

Jag mår inte bra, inte bra alls. Hostan håller jag i schack genom att göra ingenting, men igår pajade magen. Ont, ont, ont. Toalett, toalett, toalett. Kräkning. Ont, ont, ont. Ett illamående som är för diffust för att räknas, men som stör. Matlusten är förstås väck. Youghurt med banan är något som magen sällan säger nej till ens när den har pajat och det är det jag lever på just nu. Te är oxå ofarligt och även juice. Jag är inte magsjuk, men vad är felet? Klockan 5 väcktes jag av magknip och det har kommit och gått hela dagen. Blä. När magen är paj, så är precis allt paj. Nu lutar jag ännu mer åt att lämna återbud till morgondagens Prövning.


Jag såg ungefär halva "Titanic-filmen" i direktsändning på Canal+. Den filmen är fantastisk! Tidigare såg jag den som en verklighetsbaserad katastroffilm, men efter utställningen har den blivit mycket, mycket verkligare och mänskligare. Jag var alldeles tårögd när jag kom till slutet av utsällningen och det blir jag när jag ser filmen oxå. Filmen är nästan för bra...... Nästa år är det 100 år sedan Titanic sjönk.


Snön försvinner! Det har varit ett par plusgrader och snön smälter undan i otrolig takt. Vi hade ett tjockt lager på balkongen som nu nästan är helt väck; ungefär som när luften går ur en sufflé. Poff!


Fridens.


PS. Nu är granen och annat julpynt väck. Skönt!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards