Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Ewa - 8 januari 2011 20:36

Film och toalettpapper är ämnena det handlar om. Jag börjar med film!


Idag såg jag "Breaking and entering" som var en av filmerna som kom igår och jag kan säga en sak om den: tur att den var billig! För det första så stod det att den skulle vara 2 timmar och 34 minuter lång, men den var bara 1 timme och 50 minuter utan eftertexter. För det andra, så tycker jag att texten på baksidan är missvisande och den gav mig falska förhoppningar. På baksidan står följande: "Will är en framgånsrik landskapsarkitekt som just påbörjat sin karrärs viktigaste projekt när han plötsligt dras in i en för honom okänd värld - och begår ett misstag som han inte kan göra ogjort." Det låter ju hur spännande som helst! "Misstag som inte kan göras ogjort" är alltid intressant. Bah! Det här är vad filmen egentligen handlar om: Will och Sandy har en arkitektfirma tillsammans och väljer att flytta kontoret till ett ruffigt område i London. Efter 2 inbrott i tät följd, så väljer Will att vakta utanför i sin bil. Han får syn på en misstänkt ung kille som klättrar på fasaden och förföljer honom hela vägen hem, men utan att ge sig tillkänna. Senare återvänder han till killens bostad och anlitar killens mamma, som syr mot betalning,  för ett skräddaruppdrag. Efter ett tag inleder Will och mamman ett förhållande. Will är förresten gift. Japp, det var det hela! Naturligtvis knölar allt till sig, men i det stora hela är det bara ännu ett relationsdrama utan något som helst extra. Jag känner mig lite lurad faktiskt.


En annan film som kom igår är en jag redan har sett flera gånger och därför visste är ruskigt bra nämligen "The Others" med Nicole Kidman. För dig som gillar kusliga, rysiga filmer utan en massa blod och lösa kroppsdelar, så rekommenderar jag den här. Tillsammans med "Blair witch" och "Paranormal activity" är den en av de läskigaste filmer jag har sett och så har den ju ett slut som gör att jag gillar den ännu mer.   


Det gör nästan fysiskt ont för mig att medge dåliga filmköp, men jag gör det i alla fall. "Hellraiser-trilogin".... Vilket skräp! Vilket skämt! Den var så dålig och o-läskig att jag fick huvudvärk! Den var oxå väldigt billig och det är det jag tröstar mig med. Jag funderar faktiskt på att slänga hela boxen. Den var så dålig att jag skäms över att ha den i min filmhylla; ett bevis på en fatal missbedömning som, även här, verkade bra enligt baksidestexten!


Nu går vi över till toalettpapper!   Vi köper vanligtvis Änglamarks kompakta toalettpapper med mycket papper på varje rulle och tillverkat på ett sådant sätt att samvetet hålls lugnt. Ibland finns inte detta papper. Ibland har vi varit hänvisade till Serlas papper som går an i brist på annat. Den senaste gången som Änglamarks kompakta inte fanns, så valde vi Lambi eftersom det var billigt just då. Lambils hushållspapper gillar jag för det har verkligen den oanade uppsugningsförmågan som reklamfilmerna påstår, men precis som med toalettrullarna, så är de väldigt löst rullade. Så pass löst att det nästan är hälften papper och hälften luft på rullen och visserligen gör ju det att de inte är särskilt tunga att bära hem, men det är odrygt. Häromdagen gjorde vi äntligen slut på den sista rullen av Lambis toalettpapper! Elin sa att det kändes som om hon bytte rulle efter vartannat toalettbesök och även om det är överdrivet, så håller jag med henne. Nu har vi dock Änglamarks kompakta igen och det dröjer fleeeeera toalettbesök innan det är dax att byta den rullen!


Fridens.   


PS. Oftast köper vi även Änglamarks kompakta hushållspapper.


Av Ewa - 8 januari 2011 12:22

Jag läste ut boken om Lucia igår och jag tyckte om den! Den var bra och Agneta Sjödin har ett riktigt bra språk; en riktigt bra svenska.


När jag hade lagt undan Lucia, så började jag direkt med "Nostradamus försvunna profetior" av Mario Reading. Jag har länge fascinerats av Nostradamus. Visserligen kan man tolka hans profetior lika fritt som man kan tolka t.ex Bibeln, men mycket av det han såg har inträffat. Den här boken handlar om de 58 av hans 1000 verser som aldrig återfanns.


Vad skulle jag göra utan böcker??! Förutom min familj och marsvinen, så är boken det bästa sällskap man kan ha. Det finns de som faktiskt inte tycker om att läsa. Jösses amalia, vad de går miste om.....


Fridens.    

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards