Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Ewa - 7 januari 2011 17:39

Köksmöblerna skulle levereras mellan 10 och 14 och de anlände redan vid halv 11 och då hade varken Elin eller jag ens vaknat ordentligt! Nu är allt på plats och det känns bra och det är skitsnyggt! Bordet visade sig vara snäppet högre än det gamla, men det är positivt.


Jag har tvättat 4 maskiner och bytt lakan. Jag har duschat och legat i soffan och läst. Igår kväll gav jag upp "Den femte dagen" och då hade jag läst nästan 600 sidor. Den första delen var bra, men sedan blev det för mycket teknik och för många teoretiska diskussioner. Jag började läsa något heeeelt annat i stället nämligen "Ett ljus i mörkret" av Agneta Sjödin som handlar om helgonet Lucia som föddes och växte upp på Syracusa under 200-talet efter Kristus. Den är riktigt bra och behagligt kort jämfört med "5:e dagen" och dessutom har den stor text.


Medan jag låg i soffan och läste om Lucia, så blev jag toksugen på kladdkaka och suget var så stort att jag faktiskt bakade en! Det blir te, kladdkaka och läskig film senare. Jag fick hem en beställning med bl.a "Hellraiser-trilogin" och Elin och jag ska se den första ikväll.


Fridens.    


PS. Min FK-handläggare, herr Regelryttare, ringde för att tala om att jag kommer att få en ny handläggare f.o.m februari. Inte mig emot!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards