Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Ewa - 3 januari 2011 16:33

Jag steg upp vid halv 11. Drack en drickyoughurt och te och en dos Mollipect. Närmare 13 åkte Pär och jag till Skärholmen för att möta Elin för lunch. Hon hade åkt in tidigare för att shoppa alldeles själv. Pär och Elin åt varsin kebab, men jag mådde illa av matlukten och drack bara ett glas Fanta. Sedan gick Pär till Clas Ohlson och Elin följde med mig i jakten på Kérastases serum; en jakt som blir allt mer fruktlös. Jag har frågat på sammanlagt 4 frisersalonger och jag har kollat närmare 10 internetsidor som har så'nt på postorder (inklusive Eleven.se), men det de har gemensamt är att de säljer allt från Kérastase utom just serumet! Så här års när inomhusluften är torr och jag ofta har håret instängt i en mössa utomhus, så är psoriasisen dvs klådan rätt besvärlig. Det tillhörande schampot som jag använde förut fungerar inte i längden och är inte bra för själva håret. Apotekets serum för torr hårbotten är värdelöst. Vad ska jag göra? Jag kan fortsätta att dutta in på diverse frisersalonger, men jag ska ringa till Klippoteket uppe vid Karlaplan och fråga för de hade det förut, men jag tänker inte åka hela vägen dit utan att veta säkert.


*host host host host host host host*


När Elin och jag var inne i Stockholm förra onsdagen och gick igenom Åhléns, så fick jag syn på en, för mig, ny medlem i OBH Nordicas familj Chilli nämligen en smörgåsgrill. Så läcker! Jag kände direkt att vår Chilli vattenkokare och Chilli brödrost måste få ett syskon, men jag hade inte pengar där och då. Sedan tänkte jag inte närmare på smörgåsgrillen förrän jag satt vid internet och slösurfade och helt plötsligt såg länken till Tretti.se bland mina postorder-favoriter och där finns ju diverse hushållsmanicker! Smörgåsgrillen fanns där och den var dessutom 100 kr billigare, så jag gjorde slag i saken och beställde den. Eftertankens kranka blekhet kom senare när jag påminde mig själv om att jag så sällan äter mjukt bröd..... Äh, det får vara en sorts present till Pär och Elin som äter mackor så gott som varje dag! Så blev det! Paketet kom idag och Pär fick den stora äran att öppna det och smörgåsgrillen var precis så snygg som jag mindes den och den har en härlig tyngd jämfört med det plastskrälle som vi har nu som delar alla mackor i trekanter, men som jag fick utan extra kostnad från Ellos för flera år sedan. Tack och ajöss - ut med den!

  

Jag läste den enda kundrecensionen som fanns om den här prylen och den var inte nådig......  "...tar 10 minuter att få den varm bara! Och sen fem minuter att få mackorna klara."  Den recensionen tog jag ingen hänsyn till eftersom jag tycker att den som gnäller över att det tar tid inte har något ordentligt argument. Hur bråttom kan man ha?  Nu består vår OBH Chilli-familj av 3 medlemmar!    


*host host host host host*


Blomsterbutiken i Salem centrum har bytt plats och öppnade idag i nya lokaler. Som premiärerbjudande hade de tulpaner! 1 bukett för 29 kr och 2 för 50 kr. Jag ville ha blommor. Jag ville ha hem färg och så här års brukar 1 bukett kosta 69 kr, så jag köpte 2 buketter. De är korta i rocken, men fina.


*host host host host host*


Fridens.   




Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards